کتاب « معبر هشتم» با موضوع عملیات والفجر هشت را بخوانیم

« معبر هشتم » با موضوع تاریخ جنگ و عملیات والفجر هشت و نقش سردار شهید محمد حسن طوسی به همت «سید ولی هاشمی» و انتشارات کنگره سرداران و ده هزار شهید استان مازندران به چاپ رسیده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان  از بهشهر، «معبر هشتم » با موضوع تاریخ جنگ و عملیات والفجر هشت و نقش سردار شهید محمد حسن طوسی به همت «سید ولی هاشمی»  و انتشارات کنگره سرداران و ده هزار شهید استان مازندران به چاپ رسیده است.

 

این کتاب با موضوع تاریخ و جنگ به زوایای مختلف جنگ و خاطرات مختلف رزمندگان و نقش سردار شهید محمد حسن طوسی در عملیات والفجر هشت به صورت نوشتاری و مصور می پردازد.

 

کتاب« معبر هشتم » به بیان روایی عملیات والفجر هشت پرداخته و سرداران مرتضی قربانی، عبدالعلی عمران، تقی مهری، غلامرضا اسماعیلی و سیدحبیب حسینی برخی از راویان خاطرات کتاب «معبر هشتم» هستند.

 

گزارش لحظه به لحظه از عملیات والفجر هشت و آنچه بر لشکر 25 کربلا در عملیات والفجر هشت گذشته است؛ خواندن این کتاب را جذاب تر می کند.

 

در بخشی از این کتاب آمده است: « غواص های زبده و آموزش دیده لشکر 25 کربلا از اروندرود نسبت به باز کردن معبر و گرفتن سرپل ذهاب اقدام نمودند و پس از اعلام این خبر، نیروهای عمل کننده دیگر سوار بر قایق و با سرعت، تا قبل از روشنایی صبح، خط دشمن را شکسته و بر سرپل مسلط گردیدند.»

کد خبر 940794

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha