۸۰ نفر متقاضی تأسیس مراکز مثبت زندگی در استان سمنان شدند

ایزدپوربا اشاره به اینکه طبق اعلام سازمان بهزیستی مجوزتأسیس ۱۹ مرکز مثبت زندگی در استان سمنان داده می شود گفت: ۸۰ نفر متقاضی تأسیس این مراکز در استان شدند.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سمنان،«علیرضا ایزد پور» در جلسه کمیته عملیاتی مراکز مثبت زندگی ضمن بیان اینکه ۸۰ نفر متقاضی تأسیس مراکز مثبت زندگی در استان سمنان ثبت نام کرده اند گفت: این مراکز در راستای خدمات رسانی بهینه و محله محوری تاسیس می شوند.

 

مدیرکل بهزیستی استان سمنان با تأکید براینکه دقت، امانت‌داری، انتخاب اصلح و قانون مداری در گزینش متقاضیان مد نظر است ادامه داد: پس از بررسی‌های اولیه ۵۰ متقاضی دارای شرایط لازم هستند.

 

وی با اشاره به اینکه این مراکز که بر پایه آی تی و دولت الکترونیک است اظهارداشت: ۲۲ خدمت از سطح اولیه خدمات سازمان بهزیستی در حیطه توانبخشی، اجتماعی و پیشگیری را روی بستر الکترونیک در سطح جامعه ارائه می‌کنند.

 

ایزدپورارائه خدمات مطلوب و تسهیل دسترسی گروه‌های هدف به خدمات سازمان را از مهمترین اهدف راهاندازی مراکز مثبت زندگی اعلام کردوافزود: تسهیل مراجعه، پیگیری و پاسخگویی به جامعه هدف از دیگر مزایای این مراکز است.

 

مدیرکل بهزیستی استان سمنان  تصریح کرد: مراکز مثبت زندگی با هدف تسهیل و تسریع در خدمات بهزیستی همچون آموزش‌های تشکیل و تحکیم خانواده، آموزش‌های مهارت‌های زندگی و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، آگاه سازی برای پیشگیری از معلولیت، غربالگری سطح یک پیشگیری از معلولیت ها و غربالگری بینایی، شنوایی، اختلالات ژنتیکی و اوتیسم و توزیع کامل و صحیح خدمات سازمان به آحاد جامعه راه‌اندازی می‌شود.

 

وی بابیان اینکه راه اندازی این مراکز خدمات حمایتی و تخصصی به مددجویان را ارتقا می‌بخشد، تصریح کرد: در این مراکز می‌کوشیم تا نیازها، انتظارات و مطالبات جامعه هدف از سازمان بهزیستی در قالب مراکز و مؤسسات غیردولتی و بهره‌مندی از پتانسیل و ظرفیت‌های مردمی برآورده شود.

 

به گفته ایزدپور اولین مرکزمثبت زندگی دراستان سمنان هفته آخر تیرماه طی هفته بهزیستی افتتاح می‌شود.

 

با گسترش و تاسیس مراکز مثبت زندگی و ارائه خدمات به صورت محله محور و آشنا شدن مردم با اینگونه خدمات و در دسترس بودن آن برای تمام افراد جامعه چه از نظر کمیت و چه از نظر کیفیت، همچنین نظارت سیستماتیک بر نحوه ارائه خدمات، ایجاد این مراکز باعث استقبال مردم و بخش خصوصی می شود.

 

 

کد خبر 940849

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha