مردمی سازی تبلیغ؛ اقامه ارزش های الهی در جامعه است

حجت الاسلام نظیری گفت: در اندیشه عمیق اسلامی و در مکتب امام (ره)، پیشبرد اهداف اسلام و انقلاب اسلامی بستگی به همت و عزم راسخ آحاد مردم یا همان « مردمی سازی تبلیغ» دارد.

به گزارش خبرگزاری شبستان در همدان؛ «حجت‌الاسلام محمد هادی نظیری» صبح امروز( یکم تیر) در همایش سراسری گام دوم تبلیغ گفت: گام دوم انقلاب اسلامی با عنوان «گام دوم تبلیغ» آغاز شده است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان همدان با اشاره به اینکه ما به دنبال انتقال این مهم به جامعه هستیم افزود: در گام دوم تبلیغ باید نقش آحاد مردم در فضای جامعه در پیشبرد اهداف اندیشه اسلام ناب و مکتب امام خمینی (ره) مشخص شود.

نظیری اضافه کرد: در اندیشه دقیق و عمیق اسلامی و در مکتب امام (ره) پیشبرد اهداف اسلام و انقلاب اسلامی بستگی به همت و عزم راسخ آحاد مردم دارد که ما آن را با عنوان «راهبرد مردمی سازی تبلیغ» بیان می‌کنیم.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان اضافه کرد:راهبرد مردمی سازی تبلیغ باید به صورت فکری و عملیاتی به دنبال تحقق گام دوم انقلاب باشد.

وی با اشاره به اینکه مردمی سازی تبلیغ به دو معنا است گفت: معنای نخست، «پشتیبانی از امر تبلیغ توسط آحاد مردم» است که در این بخش می‌توان به پویش بخشش اجاره بها در ایام کرونا اشاره کرد.

نظیری با اشاره به اینکه طی این پویش بیش از ۸ میلیارد تومان در شهر همدان توسط مالکین مغازه‌ها و منازل بخشیده شد گفت: اثر گذاری معنوی این پویش در جامعه به مراتب بیشتر از ارزش ریالی این عمل است که این اقدام در اثر همت جمع مومنانه اتفاق افتاده است

نظیری با بیان اینکه که متأسفانه نتوانسته‌ایم این چنین اقداماتی را به خوبی منعکس کنیم اضافه کرد: زمانی که جامعه غرب در زمان کرونا به دنبال غارت و خالی نمودن فروشگاه‌ها بود در جامعه اسلامی مومنان در کنار هم و به دنبال کمک به یکدیگر بودند که این همان مردمی سازی تبلیغ است.

نظیری ادامه داد: معنای دوم مردمی سازی تبلیغ، حضور آحاد مردم در هر لباس و جایگاهی جهت تبیین اندیشه ناب اسلام و اقامه ارزش‌های الهی در بستر جامعه است که نمود عینی این مهم سوره مبارکه عصر است.

وی ادامه داد: طبق آیات سوره عصر؛ نیل به اهداف ناب انقلاب و تمدن نوین اسلامی تواصی به حق و صبر است، بنابراین باید آحاد مردم در یک جامعه برای رسیدن به اهداف والا یاریگر هم باشند.

وی اشاره‌ای به نقش اصناف در تبلیغ دین داشت و عنوان کرد: گاهی نقش یک راننده تاکسی، پزشک، کارمند و یا کاسب در پیشبرد اهداف دین بسیار مهم و موثرتر از یک فرد معمولی است و قطعا اثرگذاری این مهم در صورت تبلیغ عملی دین محقق خواهد یافت.

کد خبر 940853

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha