کانون قرآن حوزه علمیه قزوین راه اندازی می شود

حجت الاسلام موسوی گفت: یکی از بحث های ما آوردن قرآن در متن زندگی طلبه ها و مردم است بنابراین کانون قرآن و مهد قران حوزه علمیه را طراحی کردیم که بعد از اخذ مجوز فعال می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، حجت الاسلام «سید رضا موسوی» در نشست خبری که امروز (یکشنبه یکم تیر) در سالن جلسات حوزه علمیه قزوین برگزار شد، بیان کرد: یکی از محورهای فعالیت ما در حوزه قرآن و عترت است که بنا را بر این گذاشته ایم مسئله قران را در حوزه ها تقویت کنیم و یکی از بحث های ما آوردن قرآن در متن زندگی طلبه ها و مردم است بنابراین کانون قرآن و مهد قران حوزه علمیه را طراحی کردیم که بعد از اخذ مجوز فعال شده و به صورت رسمی قرآن پژوه می پذیریم.

 

معاون تهذیب حوزه علمیه قزوین ادامه داد: بنا داریم اگر شرایط عادی شود از علمای اخلاق و اساتید اخلاق در سطح شهر برای عموم مردم و به خصوص برای طلاب استفاده کنیم و هیئت های اهل بیت (ع) را تقویت کنیم.

 

وی عنوان کرد: محور دوم فعالیت ما ارائه مشاوره است، مرکز مشاوره ما با مشاوران خوب فعال شده و روزانه صبح و بعدازظهر به عموم مردم و طلبه ها مشاوره حضوری و تلفنی ارائه می دهد.

 

حجت الاسلام موسوی اعلام کرد: در بخش تلفنی چهار کارشناس آقا و خانم و به صورت حضوری هم صبح ها و بعدازظهر مشاوره ارائه می دهند که از جمله کارهای مرکز مشاوره بحث راه اندازی کارگاه های سبک زندگی است.

 

وی تصریح کرد: یکسری کارگاه ها برای زوج های جوان طراحی کردیم که برای ۵۴ نفر دوره سبک زندگی دیده ایم و بحث های خوبی مانند تفاوت زن و مرد از نگاه اسلام، نحوه ارتباط و نوع ارتباط گیری زن و مرد از نگاه اسلام، مهارت های زناشویی و مهارت های زندگی در این کارگاه ها دیده شده است.

 

معاون تهذیب حوزه علمیه قزوین گفت: برای نیروهای اداری استان هم برنامه داریم که اطلاع رسانی خواهیم کرد و بنا داریم از ظرفیت مشاوران استان و غیر استان استفاده کنیم البته این دوره ها به صورت خاص برای طلاب و اساتید برگزار می شود.

 

وی تأکید کرد: در بحث مرکز پاسخگویی به سوالات شرعی هم از هشت صبح تا ساعت ۱۵ و از ساعت ۱۶ تا ۲۰ کارشناسان آماده پاسخگویی هستند که در سه ماهه گذشته ۴ هزار تماس با مرکز مشاوره داشتیم که بیشتر سوالات در حوزه احکام شرعی و سپس در بحث مشاوره بوده است.

 

حجت الاسلام موسوی خاطر نشان کرد: نگاه ما این است مرکز مشاوره و پاسخگویی باید پناه مردم باشد زیرا معتقد هستیم دین و مکتب ما پناه مردم است و ما به عنوان مرکز مشاوره سعی می کنیم پناه مردم باشیم و با حداقل مبلغ و حتی رایگان مراجعان را ویزیت کنیم.

 

کد خبر 940912

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha