احیای سنت حسنه زیارت دوره امامزادگان با همکاری کانون های فرهنگی هنری مساجد قم

حجت الاسلام والمسلمین روحانی از احیای سنت حسنه زیارت دوره امامزادگان واجب التعظیم با همکاری کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قم به مناسبت دهه کرامت خبر داد.

حجت الاسلام والمسلمین «سعید روحانی» در گفتگو با خبرگزاری شبستان در قم گفت:احیای سنت دوره از سنت‌های بسیار دور و قدیمی است که بر اساس آن در یک روز مردم به زیارت بارگاه منور امامزادگان می‌پردازند.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد قم افزود: به همین منظور و به مناسبت دهه کرامت احیای سنت حسنه زیارت دوره امامزادگان در دستور کار قرار گرفت.

 

وی ادامه داد:این برنامه به همت سازمان فرهنگی هنری شهرداری قم  و با همکاری کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قم انجام خواهد شد.

 

حجت الاسلام والمسلمین روحانی ادامه داد: زیارت دوره امامزادگان از (سه شنبه 3تیر) به مناسبت میلاد با سعادت حضرت فاطمه معصومه(س)تا (چهارشنبه11تیر) از ساعت 19 برگزار خواهد شد.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد قم  با اشاره به کانون های شرکت کننده در این سنت حسنه افزود: کانون های رایت العباس، کوثر النبی، علم الهدی، فاطمه الزهرا، محبان الزهرا، آل یاسین و شهید سلیمانی در این برنامه شرکت خواهند داشت.

 

لازم به ذکر است شهر قم یکی از شهرهای زیارتی کشور است که در هر نقطه‌اش امامزاده‌ای وجود دارد و سیل عاشقان اهل بیت (ع) به زیارتشان می‌روند. علاوه بر بارگاه قدسى حضرت معصومه(س) در قم، چهارصد و چهل و چهار ستاره فروزان دیگر در این شهربر خاک خفته ‏اند. پس از به ولایتعهدى رسیدن امام رضا علیه السلام علویان و سادات بى‏شمارى به شوق دیدار وى راهى سرزمین ایران شدند. ولى بعضی از آنان هنوز در نیمه ‏هاى راه بودند که خبر شهادت امام(ع) را شنیدند ودر مناطق امن ایران بخصوص شهر قم جلاى وطن گزیدند و پس از گذراندن عمر طبیعى خویش در همین دیار به خاک آرمیدند و برکات و معنویات بسیارى را براى این دیار به بار آوردند.

کد خبر 941001

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha