کارگاه های تولید ماسک در جهرم احیا شوند

حجت الاسلام مدبر با اشاره به اینکه براساس آمارها در سه روز گذشته در جهرم تعداد یک صد ‪ هزار ماسک از سوی مردم خریداری شده است، گفت: احیای کارگاه های تولید ماسک در شهرستان جهرم ضرورت دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جهرم، حجت الاسلام «محمدحسین مدبر»، امروز (یکشنبه ۱ تیر) در جمع شورای هیئت رزمندگان اسلام شهرستان جهرم با اشاره به شیوع بیماری «کرونا» در جامعه و دلایل جدی نگرفتن مردم در مورد این بیماری، گفت: از جمله عللی که مردم، «کرونا» را جدی نمی گیرند این است که با خود می گویند احتمال مبتلا شدن ما به این بیماری کم است.

 

امام جمعه جهرم با اشاره به اینکه خطر ابتلا به این بیماری از سوی افرادی که رعایت نکات بهداشتی نکنند، کم نیست، افزود: در صورت بالا رفتن مبتلایان، قربانیان این ویروس منحوس، سالمندان و افراد مسن بوده که در اجتماع ما نیز این جمله افراد، بسیار هستند.

 

وی با اشاره به اینکه بر اساس گفته کارشناسان، قربانی های «کرونا» در درجه اول افراد سالمند، بعد از آن افراد چاق و سپس افراد دارای بیماری زمینه ای بوده اند، بیان کرد: اگر رعایت نکنیم به زودی تعداد زیادی از افراد آسیب پذیر به «کرونا» مبتلا می شوند.

 

به گفته امام جمعه جهرم برای مراقبت از بیماران کرونایی نیاز به خدمات ویژه ای از جمله تخت های آی سی یو است که در جهرم تعداد آن 21 مورد بوده و احتمال آن دارد که در طول یک روز صدها نفر به این بیماری مبتلا شده که تجهیزات بیمارستانی جوابگوی این تعداد بیمار نیست.

 

وی با اشاره به اینکه در وضعیتی قرار داریم که باید برای مقابله با شیوع «کرونا» مراقبت های بهداشتی را انجام دهیم، خاطرنشان کرد: لازم است کارگاه های تولید تولید ماسک همچون ماه های اخیر فعالیت خود را آغاز کنند.

 

 حجت الاسلام مدبر با اشاره به اینکه براساس آمارها در سه روز گذشته در جهرم تعداد یک صد ‪ هزار ماسک از سوی مردم خریداری شده است، عنوان کرد: احیای کارگاه های تولید ماسک در شهرستان جهرم ضرورت دارد.

 

وی با اشاره به اینکه اکنون تعداد 230 بیمار مبتلا به «کرونا» در سطح شهرستان جهرم و در منازل بستری هستند، تصریح کرد: با فرا رسیدن دهه کرامت، لازم است به همت هیئت رزمندگان اسلام بسته های، فرهنگی، بهداشتی و معیشتی تهیه به کسانی که در خانه ها بستری هستند، رسیده شود.

 

امام جمعه جهرم با اشاره به اینکه صاحب نظران معتقدند همچنان مردم باید با این ویروس زندگی کنند، گفت: باید با رعایت تمام دستورالعمل ها در سلامت خود و جامعه کوشا بوده و همچنین این روند حمایتی  از محرومان همچنان ادامه داشته باشد.

 

کد خبر 941079

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha