روحانیون، تمام امور خود را وقف انقلاب و ولایت فقیه کنند

آیت‌الله «علی خاتمی» اگر می‌خواهیم مردم جذب دین اسلام شوند، باید رفتارمان در شأن یک مسلمان واقعی باشد تا بتواند چهره واقعی اسلام ناب محمدی را به مردم نشان دهد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، امام جمعه زنجان شامگاه دیروز یکشنبه در همایش گفتمان  گام دوم انقلاب اظهار کرد: ایران اسلامی از قوانین مترقی در دنیا برخوردار است.

 

آیت الله علی خاتمی به وظایف سه قوای کشور در راستای خدمت رسانی به مردم اشاره کرد و گفت: قوه مجریه عهده‌دار کارهای مدیریتی، اجرایی و عمرانی بوده و نظارت بر حسن اجرای قوانین به همراه امر مهم قانون‌گذاری را بر عهده قوه مقننه گذاشته است.

 

به گفته وی، رفع خصومات که امری طبیعی در هر جامعه‌ای به شمار می‌رود را نیز قوه قضائیه رسیدگی می‌کند.

 

امام جمعه زنجان با یادآوری اینکه انقلاب اسلامی ماهیت فرهنگی دارد، گفت: این ماهیت فرهنگی را می‌توان به عنوان یک اصل در ریشه دین مبین اسلام نیز قلمداد کرد.

 

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به اینکه با ظهور اسلام، بسیاری از فرهنگ‌ها و رسوم غلط در دوران جاهلیت به پایان رسید و برچیده شد، ادامه داد: زنده به گور کردن دختران نمونه عینی رسوم و فرهنگ غلط در دوران جاهلیت است و خداوند در قرآن کریم فرموده است که روزی بندگان (دختران) را ما می‌دهیم و با ورود اسلام به عربستان، این رسم غلط و غیرانسانی به همراه سایر فرهنگ نابه‌جا از جمله بت‌پرستی نیز از میان برداشته شد تا کامل بودن دین مبین اسلام بر همگان ثابت شود.

 

آیت الله خاتمی با یادآوری اینکه کار فرهنگی زمان‌بر است، ادامه داد: آثار و برکات کارهای فرهنگی در جامعه ماندگار می‌شود و نقش علما در دینداری جامعه بر کسی پوشیده نیست.

 

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان به وعده پیروزی خدا به انسان مومن اشاره کرد و گفت: سازمان تبلیغات اسلامی باید فرهنگ‌ساز باشد، طرف‌داری روحانیون از جناح خاص سیاسی یکی از آفت‌های این جامعه است.

 

به گفته امام جمعه زنجان، روحانیون باید تمام امور خود را وقف انقلاب و ولایت‌فقیه کنند، اگر می‌خواهیم کاری که در حوزه فرهنگی انجام می‌دهیم، اقدامی ماندگار باشد، نباید فراموش کنیم که حصول نتیجه در این بخش زمان‌بر بوده و در طولانی مدت جواب خواهد داد.

 

در ادامه حجت الاسلام سعید احمدی گفت: برای اینکه بتوانیم در تبلیغ دین موفق عمل کرده و گام‌های موثر و رو به جلویی برداریم، باید این تبلیغ را مردمی کنیم.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان ادامه داد: بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی نیز از عدل به عنوان یکی از عناصر کلیدی در معرفی اسلام ناب محمدی یاد کرده و تاکید فراوانی بر برقراری آن در جامعه اسلامی داشتند.

 

احمدی با تاکید بر اینکه سازمان تبلیغات اسلامی در این راستا وظیفه سنگینی بر عهده دارد، ادامه داد: یکی از وظایف و رسالت‌های این سازمان احیای فریضه عدل در جامعه است، عدلی که باید توسط خود مردم اقامه شود. در گذشته نیز اقامه عدل با بسترسازی انبیای الهی توسط مردم صورت می‌گرفت.

 

 

 

کد خبر 941167

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha