دیندار و موحد واقعی باید خود را برای هر بلا و سختی کند

حجت‌الاسلام صدیقی گفت: دیندار و موحد واقعی باید خود را برای هر بلا و سختی کند، خدای متعال بهشت را بدون عمل و آزمون به کسی نمی‌دهد و امتحانات سخت می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار گروه اندیشه خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام و المسلمین «کاظم صدیقی» شامگاه یکشنبه، اول تیرماه در جلسه درس اخلاق حوزه علمیه امام خمینی(ره) گفت: انسان باید همواره نسبت به رحمت الهی امیدوار باشد.

 

وی افزود: گاهی شخصی سالها عبادت و خدمت دارد اما خداوند آن را نمی‌پذیرد بنابراین نباید به اعمال خود مغرور شویم و خود را بهتر از دیگران تصور کنیم، بلکه باید در کنار هر نوع عمل صالحی تنها به رحمت الهی امید داشته باشیم.

 

حجت الاسلام و المسلمین صدیقی با بیان اینکه در دنیا بد مطلق وجود ندارد، عنوان کرد:‌ دیندار و موحد واقعی باید خود را برای هر بلا و سختی کند، خدای متعال بهشت را بدون عمل و آزمون به کسی نمی‌دهد و امتحانات سخت می‌گیرد.

 

تولیت حوزه علمیه امام خمینی(ره) با بیان اینکه ولایتمداری با خود سختی و محرومیت به همراه دارد، اظهار کرد: طلاب درباره ولایتمداری باید خود را برای مشکلات و سختی آماده کنند و استقامت و صبر داشته باشند.

 

امام جمعه موقت تهران با اشاره به آیه ۱۹۱ سوره مبارک آل عمران، ابراز کرد: انسان عاقل در همه حال به یاد خداوند متعال است، اگر همه اعمال نیک و صالح او برای محض رضای الهی باشد به خداوند وصل است. در کنار ذکر الهی باید فکر و تدبیر هم باشد انسان ابتدا باید فکر و برنامه داشته باشد سپس عمل کند.

 

وی با بیان اینکه ماه ذی القعده زمان آشتی با فطرت، خوبی­ها، فضائل و مقابله با بدی­ها، رذائل و قبائح است، گفت: سالک الی الله شب­های ماه ذی القعده هجرت به سوی خدای متعال دارد.

 

حجت الاسلام و المسلمین صدیقی افزود: اگر خودبینی و خودخواهی خود را کنار بزنیم خدا را خواهیم دید، به جز خدای متعال ما هر مقصدی را که در پیش گرفته­ باشیم خسارت است.

 

امام جمعه موقت تهران بیان کرد: محبّت الهی زندگی انسان را گرم و آباد می­‌کند، اگر انسان از غیرخدا قطع کرد خدای متعال همه چیز او را تأمین می­کند، بنابراین ما باید به دنبال بندگی باشیم.

 

کد خبر 941194

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha