«گیومه» به معرفی اصناف محجور سینما پرداخت

به مناسبت روز ملی اصناف ، رادیو نمایش در برنامه زنده رادیویی «گیومه» به معرفی اصناف محجور پرداخت.

 

به گزارش خبرگزاری شبستان و به نقل از روابط عمومی رادیو نمایش، در این برنامه مجید علیزاده رئیس صنف بدلکاران سینما،سارا قراچه داغی رئیس صنف طراحان فنی و مجریان صحنه و مجید امانی زاده رئیس صنف مدیران تدارکات سینما حضور داشتند و با آنها در این باره گفت و گو شد.
بر این اساس مجید علیزاده رئیس صنف بدلکاران سینما در این باره گفت : ما در این صنف حدود ۱۸۰ عضو اصلی داریم و از سال ۷۲ صنف را تشکیل دادیم و بنده نیز از همان سال رئیس صنف بودم .
وی افزود: بدلکاری کاری سخت است و ما در این عرصه کسانی را داریم که با مشکلات زیادی روبه رو هستند .
علیزاده افزود: متاسفانه سینمای ما در حال باند بازی است . من ۳۸۰ فیلم کار کردم .صنف ما آنجنان حقوق دریافتی ندارد و بیشتر علاقه است . بیمه ای که ما در صنف داریم ۸۰ درصد آن را خانه سینما و ۲۰ درصد را خودمان می دهیم و شغل ما جز مشاغل سخت محسوب نمی شود .
در ادامه سارا قراچه داغی رئیس صنف طراحان فنی افزود: ما در سال ۹۵ عضو وزارت کار شدیم، صنف ما یکی از صنوف زیر مجموعه خانه سینما است و ۱۳ عنوان شغلی داریم . متاسفانه پشت صحنه سینما کمتر دیده می شود و ما ۲۵۸ عضو داریم که در این عرصه فعال هستند .
وی خاطر نشان کرد : ما جزو صنف هایی هستیم که از ابتدا وارد صنوف وزارت کار شدیم ولی متاسفانه از مزایا برخوردار نیستیم .یک مشکلی که وجود دارد این است که امنیت شغلی برای اعضای ما وجود ندارد.
سارا قراچه داغی گفت : ما چند سال پیش قراردادی را امضا کردیم که حتما طراحان و مجریان صحنه از صنف ما انتخاب شوند اما متاسفانه این اتفاق نیفتاد و همچنان به نتیجه نریسده است ، ما مشکلات آموزشی داریم مشکلات بیکاری داریم که همچنان به دنبال حل شدنشان هستیم.
درپایان مجید امانی زاده رئیس صنف مدیران تدارکات سینما گفت : زمانی که از سال ۷۲ خانه سینما راه افتاد صنف ما هم به وجود آمد.
یکی از قسمت های مهم فیلم تدارکات است و تمام هماهنگی های یک فیلم یا سریال با تدارکات است و حتا تا پس از تولید نیز ادامه می یابد
وی گفت: با شروع یک فیلم تمام لوازم و وسایل موجود را باید تدارکات فراهم کند حتی گاهی معرفی محل فیلمبرداری و تمام تجهیزات را تدارکات مهیا می کند و نزدیکترین ارتباط را با تهیه کننده دارد و مدیر تدارکات می تواند هزینه ها را کاهش دهد.

کد خبر 941213

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha