۹۳ کانون فرهنگی هنری مساجد در رفسنجان وجود دارد

کارشناس فرهنگی هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان رفسنجان و امور کانون های مساجد گفت: ۹۳ کانون فرهنگی هنری مساجد در این شهرستان فعالیت دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رفسنجان مهدی عبدالهی دوشنبه ( 2 تیر) در نشست خبری با اشاره به بخشی از فعالیت های اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: نام تمامی سردرب اصناف باید به تأیید این اداره برسد به عبارتی صاحبان هر شغل باید بامراجعه به اداره فرهنگ و ارشاداسلامی تأئیدیه نام آن را از لحاظ محتوایی دریافت کند و سپس اقدام به نصب تابلوی سردرب مغازه بکند.

 

 

کارشناس فرهنگی هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان رفسنجان و امور کانون های مساجد با اشاره به اینکه یک سالی هست که این کار انجام می شود؛ افزود: صاحبان مشاغل به سامانه سردرب اصناف وارد می شوند و اطلاعات مربوطه را ثبت می کنند.

 

 

وی در رابطه با اشاره به شورای فرهنگ عمومی شهرستان هم اظهار کرد: این شورا از مهمترین بحث فرهنگی شهرستان است که دارای 9 کارگروه است؛ یکی از آن ها کارگروه رسانه و فرهنگ است به مدیریت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و اعضای اصلی آن هم اعضای خانه مطبوعات، پلیس فتا، میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و ... هستند.

 

 

عبدالهی بیان کرد: مؤسسات فرهنگی هنری شهرستان به دو بخش چند منظوره و تک منظوره تقسیم می شوند، 11 موسسه فرهنگی هنری چند منظوره، 29 موسسه تک منظوره فرهنگی هنری و 2 موسسه هنری داریم.

 

 

وی تصریح کرد: بخش دیگر در امور فرهنگی چاپخانه ها هستند و ما در شهرستان 33 چاپخانه داریم، یکی دیگر از بحث های فرهنگی در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، کانون های فرهنگی هنری شهرستان هستند که 93 کانون فرهنگی هنری مسجد داریم.

 

 

این کارشناس فرهنگی و هنری ادامه داد: طرحی از سال 98 به نام طرح فهما مطرح و تقریباً ماهیت جدید به کانون های مساجد کشور داده شد؛ سال گذشته برای تمامی کانون های سطح کشور شبکه ای ایجاد و سامانه فهما راه اندازی شد و کانون های مساجد کشور در این سامانه و شبکه به رقابت پرداختند.

 

 

وی ادامه داد: 25 هزار و 522 کانون دراین سامانه ثبت نام کردند و در کل کشور قابل مشاهده است و استان کرمان 650 کانون فرهنگی هنری مساجد دارد که یکی از آن ها کانون فرهنگی هنری رفسنجان است که در رویداد فهما در سطح کشور در حوزه ایثار و شهادت برتر شناخته شد.

کد خبر 941332

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha