زندگی تشکیلاتی یک اصل مهم دینی و الهی است

حجت الاسلام مهدوی ارفع با اشاره به اینکه خوب زندگی کردن ولی منقطع بودن از تشکیلات دین مورد قبول اسلام نیست گفت: کار تشکیلاتی از نگاه امام صادق(ع) یک ضرورت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از البرز، « حجت الاسلام حمیدرضا مهدوی ارفع» طی جلسه 27 خرداد در حسینیه فضای مجازی به ضرورت زندگی تشکیلاتی شیعه اشاره داشت که با وجود گذشت چند روزی از این نشست بیان آن خالی از لطف نیست، این استاد نهج البلاغه گفت: انقلاب اسلامی اکثر افراد جامعه را به سطح قابل قبولی از تعمق در مسائل دینی و فرهنگی رساند.

دبیرنهضت جهانی نهج البلاغه خوانی افزود: امروز اگر کسی امام صادق(ع) را تنها به عنوان یک امامی با چندین هزار شاگرد بپذیرد، این پذیرفتنی نیست. امام صادق(ع) یک امام تمدن ساز و مشرف به زمانه خودش است. نکات بسیار از این امام تمدن ساز باید آموخت.

به گفته این استاد حوزه ، اینکه من خوب زندگی کنم و منقطع از تشکیلات دین باشم مورد پذیرش دین نیست و مصداق آن در آیه 231 آل عمران است « ای کسانی که ایمان آوردید صبر کنید با یکدیگر و ارتباطات خود را قوی کنید». این ضرورت زندگی تشکیلاتی مخاطب اصلی و مهم آن شیعیان امیرالمومنین(ع) است.

وی ادامه داد: برای درک اینکه چطور باید تشکیلاتی زندگی کنیم باید به خاطر داشته باشیم که کل عالم خلق نشد مگر برای اینکه عبودیت خدا تمام زندگی بشریت را فرا گیرد و کل عالم برای عبادت خدا تبدیل شود.

حجت الاسلام مهدوی ارفع عنوان کرد: اگر فهمیدیم در این عالم عبادت خدا حاکم بر زمین و زمان و اهل آن شود، آن وقت است که به تکلیف تشکیلاتی زندگی کردن می رسیم. قرار نیست من و شما دین را کوچک کنیم تا در فهم ما جا شود به واقع ما باید توسعه پیدا کنیم تا قبول عالم دین شویم. دین از ما خواسته که خودت یک عبد و سهم داری، خانواده ات هم یک سهم و سپس باید دست به دست دیگران دهی و جهانی را برای عبودیت خدا تبدیل کنی.

وی مطرح کرد: چون تکلیف داری پس وسع پیدا می کنید و راه رسیدن به این وسع این است که خودت را به شبکه ای از بندگان خدا وصل کنی به اسم مومنان (شیعه).

تکلیف بزرگ ما تحقق عبودت و ولایت الله در سراسر گیتی است

حجت الاسلام مهدوی ارفع افزود: در این تکلیف سنگین از هر یک از ما به تنهایی کاری برنمی آید وقتی ما تک ها به هم وصل شدیم و یک تشکیلات گسترده ولایت مدار شدیم دیگر هیچ باری نیست که در راستای آن تکلیف نتوانیم برداریم.

وی با بیان اینکه شیعه واقعی همواره باید در تشکیلات چراغش روشن باشد، اثرش دیده شود بیان کرد: چرا باید برادر، برادر به یکدیگر بگوییم، اوائل انقلاب همین واژه ها بود که عمق می داد به روابط ایمانی و این ها امروز کمرنگ هستند.

وی توضیح داد: فصل های مختلفی داریم از روایات که اولا باید در شبکه باشید و دیگران را نیز به این شبکه بیاورید، یکی از ویژگی های مومن این است که کمکش به سایر شیعیان خیلی زیاد است. تمام تلاش خود را انجام می دهد و رفع نیاز دیگر مومنان را برای خود واجب می کند.

این استاد نهج البلاغه خوانی با اشاره به اینکه کمک مومن به دیگران سرریز می شود ولی هرگز بارش بر دوش دیگران نیست مطرح کرد: در خطبه متقین هم آمده است که شیعه بدن خود را به سختی می کشاند که شیعیان دیگر در امنیت و آرامش باشند؛ در نهج البلاغه در خطبه می فرماید که حالت شیعه در نداری مانند دارایی و در دارایی مانند نداری است یعنی راضی به رضای خداست.

دبیرنهضت جهانی نهج البلاغه خوانی عنوان کرد: حال چرا امام صادق(ع) اصرار دارند به ارتباط شیعیان با یکدیگر؟ در تشکیلات هر عنصری نقش ویژه ای دارد، از نظر شیعه ای سست شود ضربه می زند؛ بنابر این امام صادق(ع) مانند امیرالمومنین(ع) از ما انتظار دارند که حزب باشیم. همان حزب اللهی که خدا در قرآن فرموده است.

وی ادامه داد: امام صادق(ع) برای همان باری که برعهده شیعه است و در قرآن بیان شده است یک گسترش و غلبه دادن مذهب پیغمبر(ص) بر همه مذهب ها و نهله ها و تفکرات. باید شیعه یک شبکه شود تا این امر محقق شود. این شبکه کار علمی می خواهد سبک زندگی می خواهد الگو می خواهد و خیلی حرکت هماهنگی می خواهد. اگر قرار باشد ما در مقابل جبهه طاغوت بایستیم تمام تکالیفی که برعهده ما است براساس این تشکیلات حزبی است.

دبیر نهضت جهانی نهج البلاغه خوانی توضیح داد: حزب الهی واقعی از بیان امیرالمونین(ع) در نامه 45 نهج البلاغه اینگونه مطرح می شود که « خوشا به حال آن کس که مسئولیت های واجب را در پیشگاه خدا به انجام برساند و در راه خدا هرگونه سختی و تلخی را به جان خریده است. حزب الهی یعنی این که میان اصلی و فرعی را تشخیص دهد. و به شب زنده داری پرداخته است. و اگر خواب بر او چیره شده بر کف دست خوابیده ( کنایه از ساده زیستی) و در گروهی است که ترس از معاد خواب از چشمانشان ربوده و با استغفار طولانی گناهان را زدوده اند. حزب اللهی واقعی اینگونه است، آگاه باشید که حزب خدا رستگار می شود».

 

 

کد خبر 941475

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha