کلنگ احداث ۲ مدرسه خیرساز در روستای چهکند بیرجند به زمین خورد

چاوشان گفت: کلنگ احداث ۲ مدرسه خیرساز با مشارکت شرکت هلدینگ میهن در روستای چهکند بیرجند به زمین خورد.

«محمود چاوشان» به خبرنگار شبستان در بیرجند گفت: کلنگ احداث ۲ مدرسه خیرساز با مشارکت شرکت هلدینگ میهن در روستای چهکند در شهرستان بیرجند به زمین خورد.

 

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی با بیان اینکه این مدارس سه کلاسه هستند، گفت: یکی از این مدارس در زمینی به مساحت یک هزار و ۶۰۰ متر مربع و مدرسه دیگر نیز در زمینی به مساحت ۲ هزار متر مربع  احداث می شود.

 

وی با تاکید بر اینکه گروه صنایع غذایی میهن ساخت این مدرسه سه کلاسه را در چهکند تقبل کرده است که برای مهرماه امسال باید به بهره برداری برسد، ادامه داد: بنای اصلی مدارس را هلدینگ میهن با اعتبار یک میلیارد تومان می سازد و محوطه سازی و دیوارکشی مدارس بر عهده اداره کل نوسازی مدارس استان است.

 

چاوشان با بیان اینکه ظرفیت دبستان سه کلاسه در محل قدیم روستای چهکند ۶۵ دانش آموز است، افزود: همچنین دبستان سه کلاسه دیگر با ظرفیت تحصیل برای ۱۵۰ دانش آموز در دوشیفت در محل شهرک جدید روستای چهکند احداث خواهد شد.

 

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی با اشاره به مشارکت شرکت هلدینگ شیر میهن برای احداث هفت مدرسه در استان، تصریح کرد: از این تعداد ۲ باب مدرسه در روستای روم و گرماب قاین، ۲ باب مدرسه در چهکند بیرجند، یک باب مدرسه در دستگرد بیرجند و ۲ مدرسه در شهرستان سربیشه احداث می شود.

 

گروه صنایع غذایی «میهن» در راستای مسئولیت اجتماعی خود در مناطق محروم کشور، تفاهم نامه ساخت ۴۰ مدرسه دو و سه کلاسه در هشت استان کشور را با سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور منعقد کرده است که از این تعداد هفت باب مدرسه با ۲۰ کلاس درس در مناطق کمتر توسعه یافته خراسان جنوبی احداث خواهد شد.

کد خبر 941533

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha