برخی مقامات آمریکا قبل از کرونا خبر از احتمال وقوع جنگ داخلی در این کشور داده بودند

غفاری با اشاره به این که برخی مقامات آمریکا قبل از کرونا خبر از احتمال وقوع جنگ داخلی در آمریکا داده بودند، گفت: واقعیت این است که آنارشی حاکم بر آمریکا و غرب دارد کنترل ناپذیر می‌شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان، «حنیف غفاری» شب گذشته (دوشنبه 2 تیر) در برنامه تیتر امشب شبکه خبر سیما گفت: اعتراضات و بحران آمریکا ۲ کلیدواژه دارد یکی نماد و یکی نهاد که هر دو معطوف به زیرساخت‌های آمریکاست. اول سعی شد که اعتراضات را روبنایی و سطحی نشان دهند مثلا اعتراض به ترامپ یا پلیس آمریکا، اما با به زیر کشیده شدن نماد‌ها و مجسمه‌ها معلوم کرد که مفاهیم بنیادی غرب مورد اعتراض است.

 

کارشناس مسائل بین الملل گفت: اروپایی‌ها هم ابتدا سعی کردند تظاهرات در کشور‌هایشان را صرفا هم ذات پنداری و در همدردی با سیاهان آمریکا نشان دهند، اما اعتراضات ساختاری و فراساختاری است و شهروندان آمریکا و اروپا درصدد گذار از وضع موجود هستند.

 

غفاری با اشاره به این که برخی مقامات آمریکا قبل از کرونا خبر از احتمال وقوع جنگ داخلی در آمریکا داده بودند افزود: واقعیت این است که آنارشی حاکم بر آمریکا و غرب دارد کنترل ناپذیر می‌شود.

 

وی گفت: در ۱۰ سال اخیر خط قرمز‌های اروپا همه به چالش کشیده شدند و در سال‌های آینده ما شاهد ایجاد تحولاتی در غرب خواهیم بود که جنس آن روبنایی نیست و اعتراض‌ها جامعه غرب را در حال گذاری ساختار نشان می‌دهد./

کد خبر 941544

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha