آغاز برنامه های هفته حج در کرمان از مزارشهید حاج قاسم سلیمانی+تصاویر

همزمان با آغاز هفته حج؛ جمعی از کارگزاران و مدیران کاروان های حج، با حضور در گلزار شهدای کرمان به مقام شهدا خصوصاً سیدالشهدای مقاومت، شهید حاج قاسم سلیمانی ادای احترام کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان، همزمان با آغاز هفته حج؛ جمعی از کارگزاران و مدیران کاروان های حج، صبح سه شنبه(۳ تیر) با حضور در گلزار شهدای کرمان به مقام شهدا خصوصاً سیدالشهدای مقاومت، شهید حاج قاسم سلیمانی ادای احترام کردند.

 

 

محمود عرب نژاد، مدیرکل حج و زیارت استان کرمان در حاشیه این برنامه که با حمل بنری از تمثال شهید سلیمانی که مربوط به صحرای عرفات در حج ۱۴۱۳ مطابق با خردادماه ۱۳۷۲ همراه بود؛ طی گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان ضمن گرامیداشت هفته حج و دهه کرامت؛ یادی هم از شهدای سازمان حج و زیارت کرد.

 

وی گفت: تعدادی از شهدای سازمان حج و زیارت مربوط به حادثه سال ۶۶ مکه و تعدادی هم شهدای منا در سال ۹۴ و گروهی دیگر، شهدای حادثه مسجد الحرام در همان سال هستند و خود سردار دل ها هم از بازرسین حج تمتع طی سال های ۷۲ و ۷۴ بودند.

 

عرب نژاد اظهار داشت: حضور کارگزاران و مدیران حج و دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در حج و زیارت در گلزار شهدا به مناسبت اولین روز هفته حج و تجدید میثاق با شهدا است تا راه آنان را در زندگی ادامه داده و در آخرت از شفاعت ایشان بهره مند شویم.

 

وی افزود: استان کرمان در حادثه سال ۶۶ دو شهیده ( ربابه عبداللهی نسب و صغری پورشعبانی) و در حادثه منا هم شهیدان محمدحسین زینلی شریف آباد و حجت الاصلام مصطفی مرتضایی را تقدیم کرد.

 

 

شهید حاج احمد شجاعی، از دیگر شهدای حج و زیارت استان کرمان و به عنوان مدیر کاروان در عملیات کربلای 5 در سال 65 به شهادت رسید.

 

 

 

کد خبر 941593

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha