حراست و حفاظت از ساختارها و مفاهیم دین و ترویج آن نیازمند تبلیغ و اطلاع‌رسانی دینی است

حجت الاسلام فعالی گفت: حراست و حفاظت از ساختارها و مفاهیم دین و ترویج آن نیازمند تبلیغ و اطلاع‌رسانی دینی است و سازمان تبلیغات اسلامی مروج آرمان های فرهنگی و دینی است.

حجت الاسلام «حسینعلی فعالی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در نکا با تبریک به مناسبت فرارسیدن سالروز تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی در یکم تیر ماه به فرمان حضرت امام خمینی(ره)، مهمترین عامل هدایت و سعادت بشر را  تبلیغ دین و ارزش های دینی دانست.

 

 رئیس اداره تبلیغات اسلامی نکا افزود : نمود و تبلیغ در دین مقدس اسلام چند ویژگی دارد که دراین راستا ایجاد زمینه مناسب برای اقامه شعائر دینی و اسلامی یکی از این امتیازات است و اگر بخواهیم حراست و حفاظت از ساختارها و مفاهیم دین و ترویج آن در زندگی فردی و اجتماعی داشته باشیم باید به امر تبلیغ و اطلاعرسانی دینی توجه کنیم.

 

وی با بیان اینکه تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی نشان از هوشمندی، درایت و آینده نگری امام راحل بود، یادآور شد: برنامه ریزی صحیح در راستای تبلیغ آموزه های دین مبین اسلام که در اندیشه امام خمینی(ره) متبلور شد. باید در دستور کار جدی باشد.

 

حجت الاسلام فعالی همچنین با اشاره به بیانات امام خمینی(ره) مبنی بر اینکه تبلیغ و تبلیغات در راس کل امور است، تصریح کرد: همواره نگاه، استراتژی و اندیشه والای امام، راهگشای انقلاب بوده و با توجه به احساس وجود مداوم توطئه های دشمن علیه این انقلاب بنا بر تدبیر امام، سازمان تبلیغات اسلامی تأسیس و از بدنه حاکمیتی و دولت برای حضور بیشتر مردم جدا شد.

 

وی  خاطر نشان کرد :سازمان تبلیغات اسلامی با داشتن سرمایههای انسانی و معنوی مختلف و ارتباط با تشکلها و نهادها و حرکتهای تبلیغی و ترویجی مناسب میتواند بستر تحول همهجانبه را در جامعه فراهم کند؛ چرا که سازمان تبلیغات اسلامی مروج آرمان های فرهنگی و دینی است.

 

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان نکا با بیان اینکه اهمیت تبلیغ و اطلاعرسانی بر کسی پوشیده نیست و در نظام اسلامی یکی از رسالت های عظیم انبیای الهی فعالیت در این عرصه بوده است، گفت: بدون استفاده از اهرم تبلیغ زمینه برای تحقق اهداف توحیدی و دینی به هیچ وجه امکان پذیر نیست .

 

وی تصریح کرد: اگر به دنبال هدایت و سعادت بشری هستیم؛ باید تبلیغ بهعنوان زیرساخت امور و اولویت های نخست، توجه ویژه اعمال شود.

کد خبر 941623

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha