نسل موجود با نسل موعود متفاوت است

باهر با تاکید بر اینکه نسل موجود در کشور با نسل موعود متفاوت است، گفت: فاصله ۲ نسل گذشته و حال فاصله ۲ نسل نیست، بلکه فاصله ۲ فرهنگ سنتی و مدرنیته است.

«حسین باهر» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در خصوص جایگاه دختر در اسلام با بیان اینکه رفتار برخی ها در جامعه ما هم اکنون به صورت سنتی است و رفتار آنها چندان بر اساس اصول اسلامی نیست.، گفت: جایگاه اسلام جایگاه حق و عدالت است و جامعه ما سنتی است و چندان بر اساس اسلام عمل نمی کند، پدری که با داس سر دختر خود را می برد، رفتاری بر اساس جاهلیت دارد و باید جاهلیت و خشونت های خانگی را بتوانیم در طول زمان از بین ببریم و یا تعدیل کنیم.

این جامعه شناس افزود: تبعیض ها در خصوص دختر و پسر به طور کلی در طول تاریخ در ایران و کشورهایی شبیه ما به وجود آمده و دارای ریشه های ژنتیکی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و عقیدتی می باشد و به راحتی نمی توان آنها را برطرف کرد و امری زمانبر می باشد.

 

وی افزود: پدر و مادرها باید بدانند نسل موجود با نسل موعود متفاوت است و دخترها بنا به دلایلی دارای بلوغ زودرس می شوند که حضور در فضای مجازی یکی از عواملی است که باعث بلوغ زودرس به دختران می شود چرا که باعث می شود آموزش های زودهنگامی را ببینند.

 

باهر افزود: هم اکنون شاهد این هستیم که فاصله دو نسل گذشته و حال فاصله دو نسل نیست بلکه فاصله دو فرهنگ سنتی و مدرنیته می باشد و از همه مهم تر ظرافت خدادادی است که باعث آسیب پذیری بیشتر این قشر شده است. امروز نیازمند این هستیم که دختران با ارزش های انسانی رشد پیدا کنند و مطالعات خوبی در این حوزه شده است. در کنار اینکه پدرها و مادرها باید تحمل خود را بیشتر نمایند، خانواده ها نیز باید کنار یکدیگر بتوانند تصویر خوبی از خانواده نوین ایرانی، جایگاه اسلام و جایگاه حق و عدالت داشته باشند.

 

 

کد خبر 941747

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha