لزوم نهادینه کردن روح کرامت در جامعه

حجت‌الاسلام بیرانوند بر لزوم نهادینه کردن روح کرامت در جامعه تاکید کرد و گفت: وجود کرامت در جامعه به کاهش آسیب‌های اجتماعی کمک می‌کند از این رو خانواده‌ها و رسانه‌ها باید برای حفظ و احیا کرامت انسانی تلاش کنند.

«حجت‌الاسلام مهرداد بیرانوند» در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اندیمشک، ضمن تبریک دهه کرامت اظهار کرد: ماه ذی‌القعده دارای مناسبت‌های مختلفی از جمله ولادت حضرت معصومه (س) و امام رضا (ع) است و ۱۰ روز اول این ماه را دهه کرامت نامگذاری کرده‌اند.

 

استاد حوزه علمیه بقیه‌الله اندیمشک افزود: در روزهای یکشنبه ماه ذی‌القعده یک نماز با اهمیت وجود دارد که لازم است مومنان این نماز چهار رکعتی را بخوانند تا از آثار و برکات آن از جمله عاقبت به‌خیری و مرگ آسان بهره‌مند شوند.

 

وی با تبریک ولادت حضرت معصومه (س) و روز دختر به شخصیت والای این حضرت اشاره کرد و اذعان داشت: دختران می‌توانند با الگو گرفتن از حضرت معصومه (س)، به کمال شایسته خود برسند.

 

حجت‌الاسلام بیرانوند تصریح کرد: با توجه به اینکه اهل بیت (ع)، اهل خانه کرم و کرامت بوده‌اند، دهه کرامت فرصتی برای توجه بیشتر به مبحث کرامت اهل بیت (ع) ایجاده کرده است.

 

وی کرامت را یکی از موضوعات پررنگ در زندگی اهل بیت (ع) برشمرد و عنوان کرد: اهل بیت (ع) سرچشمه کرامت بودند و به همین دلیل به کرامت انسان توجه فوق العاده‌ای داشتند.

 

استاد حوزه علمیه بقیه‌الله اندیمشک با اشاره به اینکه احترام به شخصیت و کرامت انسان، به مسلمان، مسیحی، یهودی و بی‌دین بودن افراد ارتباطی ندارد بیان کرد: روح کرامت باید بیش از پیش در جامعه زنده شود و رشد و پرورش پیدا کند تا بسیاری از آسیب‌های اجتماعی و بداخلاقی‌ها کاهش یابد.

 

وی بر لزوم نهادینه کردن روح کرامت در جامعه تاکید کرد و ادامه داد: والدین باید به شخصیت و کرامت فرزندان خود اهمیت دهند تا آنها نیز بتوانند در زندگی اجتماعی، شخصیت خود و دیگران را حفظ کنند.

 

حجت‌الاسلام بیرانوند با بیان اینکه رسانه‌ها به‌ویژه صدا و سیما باید با ساخت برنامه‌های متنوع و مختلف، کرامت جامعه را احیا کنند و آن را رشد دهند خاطر نشان کرد: لازم است مسئولان با حفظ کرامت انسانی به ارائه خدمات بپردازند و برای ارباب رجوع ارزش قائل باشند.

 

کد خبر 941806

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha