اجرای بیش از ۱۴۰ برنامه در جشنواره « زیر سایه خورشید » یزد در دهه کرامت

حجت الاسلام حیدری با اشاره به رعایت موارد بهداشتی در خصوص شیوع ویروس کرونا گفت: امسال بیش از ۱۴۰ برنامه در جشنواره « زیر سایه خورشید » یزد در دهه کرامت اجرا می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، « حجت الاسلام سید ناصر حیدری» ظهر امروز در نشست خبری در جمع اصحاب رسانه استان یزد گفت: امسال برای سیزدهمین سال متوالی جشنواره زیر سایه خورشید برگزار می شود که شعار امسال « به تو از دور سلام» انتخاب شده است.

 

وی افزود: محورهای فعالیت با توجه به مشکلات امروز کشور و دغدغه های مختلف شامل خانواده محوری، محله محوری، جوانگرایی، تحول آفرینی، کیفیت بخشی، مشارکت محوری است.

 

دبیر جشنواره زیر سایه خورشید بیان کرد: حال که نمی توانیم بسیاری از جشن ها و مراسم های مذهبی را بگیریم هر کسی می تواند در خانه خود جشن بگیرد و اتصال فردی و خانوادگی با اهل بیت (ع) برقرار کند.

 

حجت الاسلام حیدری ادامه داد: با توجه به شیوع ویروس کرونا برنامه های ما نسبت به سال گذشته یک سوم شده که کیفیت محوری را در کار خود قرار داده ایم.

 

وی گفت: ما نقش ستادی داریم و تشکل محوری هیات دارالعباده انصار ولایت است و 40 تشکل دیگر نیز در این برگزاری این جشن ها مشارکت دارند.

 

دبیر جشنواره زیر سایه خورشید خاطرنشان کرد: عناوین مهم این برنامه ها شامل ترویج ازدواج آسان و ازدواج رضوی، تامین جهیزیه کارفرما، پاسخ به شبهات، فرزند آوری، سنت حسنه واسطه گری ازدواج است.

 

حجت الاسلام حیدری افزود: امسال که نمی توانیم جشن هایی در حسینه ها و مساجد برگزار کنیم اما از نگاه دیگری کارهایی انجام دادیم که آذین بندی محلی از جمله این اقدامات است که مردم نقش مهمی در این زمینه دارند.

 

وی بیان کرد:  شناسایی نانوایی ها در محلات و تبرک نان ها به نمک رضوی، حضور در بیمارستان ها، حضور در زندان، عطر افشانی و غبارروبی شهدا و دیدار با امام جمعه از جمله این اقدامات است.

 

دبیر جشنواره زیر سایه خورشید خاطرنشان کرد: سال گذشته 340 برنامه در جشنواره زیر سایه خورشید اجرا شد اما امسال با توجه به شرایط حاد کشور روی 140 برنامه برنامه ریزی کردیم.

 

وی افزود: امسال دو تیم خدام بارگاه رضوی را داریم که هشت نفر از خادمان در استان حضور پیدا می کنند.

 

دبیر جشنواره زیر سایه خورشید بیان کرد: درخواست ها در سامانه زیر سایه خورشید ثبت می شود و افرادی که علاقه کمک به مجموع دارند می توانند با ثبت نام در این سامانه مشارکت کنند.

 

حجت الاسلام حیدری ادامه داد: در مجموع در 10 شهرستان اجرای برنامه داریم.

 

وی گفت: این جشنواره بزرگترین رویداد فرهنگی و اجتماعی دینی و مذهبی در دارالعباده است امسال نیز پخش زنده را بدون حضور مردم داریم که 12 تیرماه برگزار می شود.

 

دبیر جشنواره زیر سایه خورشید خاطرنشان کرد: برنامه ها بدون حضور جمعیت است و نهایتا بر اساس تصمیم ستاد ده نفر حضور خواهند داشت.

 

حجت الاسلام حیدری افزود: کانون های جوانان رضوی در راستای کمک مومنانه بیش از 8 هزار بسته حمایتی جمع آوری و توزیع کردند که امیدواریم در این جشنواره نیز کمک ها ارائه شود.

 

کد خبر 941872

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha