لزوم پیگیری جلسات ستاد کرونای فارس توسط مدیران دستگاه های اجرایی شهرستان شیراز

امیری گفت: با توجه به موج دوم شیوع کرونا دستورالعمل های ابلاغی ستاد پیشگیری از ویروس کرونای استان فارس باید به صورت گسترده اجرا شود و مدیران دستگاه های اجرایی باید در جلسات این ستاد حضور مستمر داشته باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «محمدرضا امیری»، امروز (سه شنبه 3 تیر) در جلسه ای که با هدف مقابله با موج دوم شیوع کرونا در شیراز برگزار شد، گفت: اقدامات انجام شده در شهرستان شیراز برای مقابله با کرونا قابل تقدیر است و با توجه به موج دوم شیوع کرونا از تمام ظرفیت های شهرستان برای مقابله با شیوع بیماری استفاده خواهد شد.

فرماندار شهرستان شیراز افزود: در شرایط حاضر مشارکت و همکاری شهروندان برای رعایت دستورالعمل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی نقش موثری دارد و سلامت محیط کار در تمام دستگاه‌های اجرایی و موسسات دولتی و غیردولتی به صورت جدی و سخت گیرانه در دستور کار قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: دستورالعمل های ابلاغی ستاد پیشگیری از ویروس کرونای استان فارس باید به صورت گسترده اجرا شود و مدیران دستگاه های اجرایی باید در جلسات این ستاد حضور مستمر داشته باشند.

امیری با تاکید بر ضرورت تشکیل کمیته های نظارتی و اجرایی در سازمان ها، بیان کرد: کمیته اطلاع رسانی و آموزش با مسئولیت سازمان فرهنگ و ارشاد اسلامی برای ارائه آموزش های لازم و اطلاع رسانی دقیق بیماری از طریق شبکه های مجازی و رسانه های مکتوب باید تشکیل شود.

فرماندار شهرستان شیراز ادامه داد: تشکیل کمیته اجرایی پیشگیری و کنترل بیماری کرونای شهرستان با ریاست معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرمانداری شیراز با هدف نظارت دائم بر عملکرد سایر کمیته ها نیز ضرورت دارد.

رئیس ستاد پیشگیری و کنترل بیماری کرونای شهرستان شیراز تاکید کرد: تشکیل کمیته بهداشت شهرستان به ریاست حوزه عمرانی فرمانداری برای نظارت دائمی بر اجرای دقیق دستورالعمل ضدعفونی اماکن، گندزدایی شهر و رعایت پروتکل های بهداشتی، کمیته امنیتی و امور اجتماعی و فرهنگی به ریاست معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری شیراز با هدف مدیریت آسیب های اجتماعی حین و پساکرونا و کمیته پشتیبانی به منظور پیشگیری از شیوع بیماری کرونا و حفظ سلامت مردم با مسئولیت سازمان صنعت، معدن و تجارت نیز باید مورد توجه قرار بگیرد.

امیری با اشاره با ضرورت تشکیل سایر کمیته ها در این شرایط گفت:

کمیته حمل و نقل با مسئولیت اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان، اداره کل فرودگاه های استان و حمل و نقل درون شهری در راستای رعایت پروتکل های بهداشتی و سلامت مسافران و کنترل ورود و خروج آنها به استان به خصوص ورود و خروج مسافر از استان های دارای وضعیت قرمز نیز در مقابله با شیوع کرونا اقدام موثری است.

وی افزد: کمیته آموزش و پرورش برای نظارت و کنترل سلامت عمومی دانش آموزان در کلیه مقاطع تحصیلی و رعایت پروتکل های بهداشتی و رسیدگی به مشکلات دانش آموزان با مسئولیت آموزش و پرورش و نمایندگان نواحی چهارگانه و تشکیل تیم ویژه بازرسی و نظارت با عضویت نماینده تام الاختیار فرمانداری، مرکز بهداشت، سازمان «صمت» و اتاق اصناف با هدف نظارت و برخورد قاطع با تخلفات صورت گرفته و ارجاع به مراجع قضایی تخلفاتی که به حوزه های عمومی و خصوصی و مردمی آسیب برسانند نیز مورد تاکید است.

فرماندار شیراز تصریح کرد: استفاده از ماسک در اماکن عمومی و محیط‌ های اداری اجباری است و رعایت الزامات و پروتکل‌های بهداشتی به معنی عدم ارائه خدمات به شهروندان نخواهد بود و تمامی کارکنان دولت در بخش های اداری موظف به حضور در محل کار و ارائه خدمات به مردم شریف شیراز هستند.

وی افزود: کمیته های نظارتی موظف به گزارش تخلفات و به شدت با مسئول عالی مجموعه های متخلف، برخورد خواهد شد و دانشگاه علوم پزشکی و مرکز بهداشت «والفجر» مکلف است تست های تشخیصی بیماری کرونا برای بازرسان و ناظرین و دانش‌آموزان را به سرعت و خارج از نوبت انجام دهند.

امیری با اشاره به امکان برخورداری شهروندان از خرید های اینترنتی و خدمات از راه دور توسط استارتاپ ها، گفت: تقویت ارائه خدمات به این روش از تردد غیر ضروری شهروندان در سطح شهر جلوگیری می کند.

وی عنوان کرد: برای بازگشایی مهد‌های کودک لازم است تا سازمان بهزیستی تدابیر جدی برای مقابله و پیشگیری از بیماری کرونا در این واحدها در نظر بگیرد.

گفتنی است، فرماندار شیراز در این جلسه بر تشکیل جلسات بین بخشی به ویژه بین آموزش و پرورش، اداره بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی(ره) و ... برای انجام هماهنگی های لازم برای بازگشایی مدارس در شهریور ماه تاکید کرد.

کد خبر 941899

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha