کارگاه های تولید ماسک استاندارد سازی شد /  خودکفایی استان اردبیل در تولید ماسک «ان ۹۵»

ارزنلو گفت: کارگاه های تولید ماسک در ابتدای شیوع بیماری کرونا به دلیل حجم بیماری به صورت پراکنده اقدام به تولید ماسک می کردند که از ابتدای سال تلاش کرده ایم تا با استانداردسازی محصولات ماسک این کارگاه ها ساماندهی شود.

«محسن ارزنلو» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اردبیل گفت: کارگاه های تولید ماسک در ابتدای شیوع بیماری کرونا به دلیل حجم بیماری به صورت پراکنده اقدام به تولید ماسک می کردند که از ابتدای سال تلاش کرده ایم تا با استانداردسازی محصولات ماسک این کارگاه ها ساماندهی شود.

 

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل تصریح کرد: هم اکنون 65 واحد تولیدی با نظارت کامل معاون غذا و دارو در استان اردبیل اقدام به تولید ماسک استاندارد می کنند که حتی در کنار ماسک لباس های مخصوص نیز توسط این واحدها برای کادر درمانی استان تامین می شود.

 

این مقام مسئول اظهار داشت: هم اکنون روزانه بیش از 4 هزار ماسک استاندارد در این کارگاه ها تولید و در اختیار عموم قرار می گیرد که نیاز داخلی استان از این طریق تامین می شود.

 

ارزنلو یادآور شد: خودکفایی استان اردبیل در تولید ماسک «ان 95» از دیگر دستاوردهای تولیدی شرکت های دانش بنیان است که هم با استانداردهای بالا این محصول در استان تامین و در اختیار کادر درمانی و عموم مردم قرار می گیرد.

 

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی استان عنوان کرد: ماسک های «ان 95» تولیدی در استان به سایر مراکز درمانی کشور و حتی کشورهای مختلف نیز صادر می شود که از افتخارات استان در خصوص خودکفایی در تولید این ماسک است.

 

وی افزود: قدرت فیلتراسیون بالا، استفاده از پارچه های استاندارد و رعایت استانداردهای بهداشت جهانی در تولید این نوع از ماسک ها درخواست برای خرید این ماسک را افزایش داده است.

 

ارزنلو تاکید کرد: در تولید دستکش نیز اقدام های موثری صورت گرفته اما به دلیل افزایش انتقال ویروس در صورت استفاده از دستکش به همین دلیل برای عموم مردم توصیه نمی شود که از دستکش استفاده کنند و شستشوی دست های بهترین راهکار برای مقابله با بیماری کرونا است.

کد خبر 942109

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha