دهه کرامت فرصت تقویت فرهنگ عفاف و حجاب است

ثمینی حضرت فاطمه معصومه(س) الگویی موفق برای زندگی دختران جوان دانست و گفت: دهه کرامت فرصت تقویت فرهنگ عفاف وحجاب در جامعه است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، « محمودثمینی»  امروز(4 تیر) در جلسه دهه کرامت با گرامیداشت دهه کرامت، اظهار داشت: دهه کرامت فرصتی برای تقویت فرهنگ حجاب و عفاف است.

 

معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان سیره زندگی حضرت فاطمه معصومه (س) اسوه برای دختران بویژه دختران مسلمان است، اظهار داشت: اهمیت  تربیت دختر را در نزول سوره مبارکه کوثر می توان دریافت.

 

وی تصریح کرد: در دوران جاهلیت خداوندمتعال به پیامبر اکرم (ص) دختری ارزانی داشت که ام الائمه شیعیان جهان قرار گرفت.

 

ثمینی همنین با اشاره به اهمیت تقویت فرهنگ حجاب و عفاف در جامعه، خاطرنشان کرد: با فرهنگ سازی می توان حجاب و عفاف را در جامعه نهادینه کرد.

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان، تصریح کرد: وقتی بحث حجاب و عفاف مطرح می‌شود می‌خواهیم فضیلت‌های اخلاقی جامعه را ارتقا بخشیم .

 

ثمینی با اشاره به اینکه کار فرهنگی را نمی توان با فشار و تحکم انجام داد، گفت:  گاهی لازم است مقرراتی وضع شود و به آن مقررات توجه شود، به عنوان مثال الزاماتی که برای دستگاه‌های مختلف در خصوص ضرورت حجاب و عفاف تعریف شده است به طور خاص در این حیطه قرار می گیرد.

 

وی افزود: لازم است کارکنان دولت، نهادها و سازمان های مختلف در درون سیستم خودشان به این موضوع توجه و اهتمام جدی کنند.

 

معاون استاندار با تأکید بر توأمان بودن عفاف و حجاب، ادامه داد: در مقوله عفاف و حجاب، گاهی فقط حجاب آن را می‌بینیم و به موضوع عفاف کمتر توجه شده است.

 

وی  مناسب سازی فضای اداری برای بانوان را مهم خواند وگفت: عفت مختص بانوان نیست و آقایان هم باید به مسائل اخلاقی جامعه توجه کنند.

 

ثمینی با ذکر این نکته که در رعایت عفت عمومی و ترویج فرهنگ عفاف و حجاب همه آحاد جامعه و دستگاه‌های اجرایی باید مشارکت فعال داشته باشند،گفت :عفت عمومی یعنی تمامی ابعاد موضوع در جامعه و دستگاه های دولتی مورد توجه قرار گیرد.

 

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان با تأکید بر اهمیت مسائل فرهنگی اظهار کرد: با فرهنگ سازی می توانیم به مرور بحث حجاب و عفاف را در جامعه نهادینه کنیم.

کد خبر 942151

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha