برنامه های هجدهمین جشنواره امام رضا(ع) در بستر فضای مجازی انجام می شود

برازش گفت: امسال هجدهمین سالگرد جشن های امام رضا(ع) است ولی به خاطر شرایط موجود برنامه های خاصی خواهیم داشت که به خاطر شیوع ویروس کرونا سبب گرایش ما به سمت فضای مجازی شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «محمود رضا برازش» امروز (۴ تیر) در نشست خبری تشریح برنامه های بنیاد بین المللی امام رضا(ع) ضمن گرامیداشت ایام پر خیر و برکت دهه کرامت با بیان اینکه امسال هجدهمین سالگرد جشن های امام رضا(ع) است ولی به خاطر شرایط موجود برنامه های خاصی خواهیم داشت که سبب گرایش ما به سمت فضای مجازی شده، گفت: در گذشته برنامه ها مقدماتی داشت که ما انجام می‌دادیم مثل انتخاب خادمان داخلی و بین المللی که این دوره هم ‌۵ نفر خادم داخلی انتخاب شدند ولی امسال این امکان فراهم نیست اجازه نیست تا در خدمت خادمان بین المللی باشیم اما در حال تدبیر هستیم که از اخادمان بین المللی به شیوه دیگری تجلیل کنیم.

 

مدیر عامل بنیاد بین المللی امام رضا(ع) با اشاره به اینکه امسال چون برنامه شب میلاد را نداشتیم با تعامل با رسانه ملی ۱۰‌برنامه مشارکتی با عنوان چراغانی داریم که هر روز از شبکه سوم یک خادم‌ منتخب میهمان این برنامه خواهد بود، افزود:چون در شهریور و ‌مهرماه هم ‌محرم ‌و ‌صفر است پیش بینی شده برنامه های جشنواره امام رضا(ع) را بعد از آبان انجام بدهند.

 

وی با تاکید بر اینکه خلق اثر و ترویج آثار ادبی از اهداف بیناد است، اظهارکرد:در حوزه خلق اثر علاوه بر برنامه های که داریم سه پژوهش ملی هم داریم که برای حمایت از کارهای پژوهشی برنامه های متنوعی داریم همچنین در حوزه شعر و‌ داستان علاوه بر جشنواره هایی که حمایت می‌کنیم از استان ها خواستیم کلیپ هایی را از شاعران آماده کنند و برای دبیرخانه ارسال کنند که ‌امیدواریم تا پاییز استان ها بیش از ۵۰۰ کلیپ ارسال کنند.

 

برازش ادامه داد:در حوزه سرود و تئاتر علاوه بر جشنواره تئاتری که داریم ۸ نمایشنامه نوشته شده و‌ همینطور چند نمایشنامه دیگر هم نوشته خواهد شد همچنین در حوزه موسیقی آثار فاخر حمایت می شود و مجموعه آواهای رضوی هم در یک بسته سی دی ۵۰۰ دقیقه ای آماده شده که هفته آینده در اختیار عموم‌ قرار می گیرد.

 

مدیر عامل بنیاد بین المللی امام رضا(ع) با بیان اینکه در بخش هنرهای تجسمی و جشنواره های متعدد خوشنویسی و نگارگری را حمایت می کنیم و آثار زیادی را هم‌ به نخبگان سفارش داده ایم، گفت:تمام اطلاعات آثار را در قالب بانک ‌جامع رضوی با همکاری آستان قدس رضوی جمع آوری می کنیم.

 

وی با بیان اینکه در حوزه توزیع و‌ نشر از روش‌هایی مانند جشنواره ها، صدا و سیما، تابلوهای شهری و دیگر موارد موجود استفاده می شود، افزود:روند علمی و‌ تکنولوژی دنیا حرکت به سمت فضای مجازی است، اهمیت فضای مجازی هر روز مهمتر می شود لذا استقبال خوبی از تولیدات فضای مجازی انجام شده، کلیپ های تولید شده برای فضای مجازی روزانه ۲۰۰ هزار بازدید دارد.

 

برازش با تاکید بر اینکه از فضای مجازی می‌توان برای گسترش فرهنگ رضوی استفاده کرد، ادامه داد:امسال هزینه ها برگزاری جشنواره به دلیل نبود مراسماتی‌ که قبلا برگزار می شد، بسیار اندک بوده ولی‌ بیشترین هزینه ای که تا کنون داشته ایم همین جوایزی بوده که به خادمان ارائه شده است.

 

مدیر عامل بنیاد بین المللی امام رضا(ع) با تاکید بر اینکه امسال چون هزینه مراسمات به حداقل رسیده در عوض از تولیدات آثار فاخر حمایت بیشتری می کنیم، اظهارکرد:در همه استانهای کشور برنامه داریم و امسال ارزیابی می کنیم که آیا امکان برگزاری برخی جشنواره ها وود دارد یا نه، چون در بعضی از جشنواره ها باید مردم‌ حضور داشته باشند.

کد خبر 942209

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha