اجرای موفقیت‌آمیز قانون مجازات جایگزین حبس نیازمند فرهنگ‌سازی است

حجت الاسلام وحدانی نیا با تاکید بر اینکه باید کارکنان قضایی از نگاه صرف حبس محوری فاصله بگیرند، گفت: اجرای موفقیت‌آمیز قانون مجازات جایگزین حبس نیازمند فرهنگ سازی و پذیرش اجتماعی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، حجت الاسلام «یدالله وحدانی نیا» صبح امروز (۴ تیر) در ارتباط آنلاین با مدیران زندان ها و شورای معاونین رٶسا و دادستان های حوزه های قضائی استان اظهار کرد: باید کارکنان قضایی از نگاه صرف حبس محوری فاصله بگیرند و در صورت وجود شرایط خاص، مجازات جایگزین حبس را اعمال کنند.

 

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان جنوبی با اشاره به حجم بالای جمعیت کیفری و ضرورت مجازات جایگزین حبس، گفت: البته اجرای موفقیت‌آمیز قانون مجازات جایگزین حبس نیازمند پذیرش اجتماعی و فرهنگ سازی در دورن جامعه است که در این میان رسانه های گروهی و خبرنگاران می‌توانند نقش ممتاز و تعیین‌کننده ای ایفا کنند.

 

وی ادامه داد: در بحث اجرای مجازات جایگزین حبس به لحاظ فرهنگی مشکل داریم یعنی فرهنگ جامعه ما این‌گونه جا افتاده که اگر مجازات حبس اجرا نشود، بی‌عدالتی شده است.

 

حجت الاسلام وحدانی نیا با بیان اینکه گارگاه های آموزشی برای مرتکبین جرایم امنیت اخلاقی را در خراسان جنوبی برگزار کرده ایم، عنوان کرد: برگزاری کارگاه هجرت برای زندانیان در ۱۰ جلسه با هدف بازاجتماعی کردن افراد زندانی برای پس از آزادی برگزار می شود.

 

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان جنوبی با تاکید بر هماهنگی همکاران قضایی و دادستان در راستای مشوق های قرآنی، بیان کرد: نهضت قرآن آموزی و حفظ قرآن برای زندانی و خانواده زندانیان آغاز شده و از این طریق به آنان مرخصی اعطا می شود.

 

کد خبر 942216

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha