دستیابی به وضعیت مطلوب رفاهی و اقتصادی درگرو مشارکت  خیرین است

زارع با اشاره به وضعیت درآمدی دولت بر اثر تحریم‌‌ها، دستیابی به وضعیت مطلوب رفاهی و اقتصادی را درگرو مشارکت خیرین دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «ارسلان زارع» امروز(چهارشنبه، ۴ تیر) در آیین افتتاح مدرسه حضرت خدیجه (س) بندرانزلی، دهه کرامت و تقارن آن با ولادت باسعادت حضرت معصومه (س) و در پیش بودن ولادت خجسته ثامن الحجج، امام رضا (ع) را بسیار میمون اعلام کرد و اظهار داشت: نام نیکوی حضرت خدیجه(س) خود عامل و بستری مناسب برای تعالی دانش آموزان این مدرسه است.


استاندار گیلان با بیان اینکه کارهای خیرانه و مانایی همچون مدرسه سازی برای فرزندان این مرز و بوم که از آینده سازان این مملکت هستند کاری بسیار ارزشمند و قابل ستایش است، تصریح کرد: در حال حاضر به سبب شرایط درآمدی دولت و تعدد نیازمندی هایی که در بخش های مختلف عمرانی وجود دارد مشارکت مردمی و خیرین ضمن ایجاد انرژی معنوی به خادمان دولت به لحاظ مادی و اقتصادی نیز کمک موثری است.

 

وی مهترین عامل توسعه هر جامعه و کشوری را منابع انسانی آن دانست و یادآور شد: این منابع زمانی شکوفا و بالنده می شوند که آموزش ببینند و این آموزش باید در نهادهای خوب و استاندارد مثل این مجموعه صورت گیرد به‌همین جهت صمیمانه ترین تقدیرات خود را از آقای نمک فروش که آثار آموزشی متعددی در این استان از خود برجا گذاشتند، دارم.

 

زارع سپس متذکر شد: در پروژه های خیرساز هیچگاه به رقم، عدد و میزان خیریه ای که در آن نقش داشته و سهم دولت توجه نمی کنم بلکه نفس کار برایم ارزشمند است.

 

وی عمل خیرخواهانه و خداپسندانه این خیر مدرسه ساز را ستود و از توجه دست اندرکاران احداث این پروژه در ایجاد فضای سبز محوطه و احداث کتابخانه محله محور مدرسه حضرت خدیجه کبری (س) که به نام شاعر گرانقدر گیلانی شیون فومنی مزین شده تشکر و قدردانی کرد.

 


زارع برگزیدن نام زیبای بانوی گرانقدر اسلام حضرت خدیجه (س) را عاملی برای نحوه صحیح آموزش و تربیت در دوران تحصیل دانش آموزان در این مدرسه عنوان کرد و افزود: بر اساس برنامه ای که وزارت آموزش و پرورش در معرفی شخصیت های برجسته ای که مدرسه به نام آنان مزین است، دارد؛ تابلوهایی برای معرفی نام مدرسه جهت آشنایی دانش آموزان با سجایای اخلاقی و خدمات تاثیرگذار این اشخاص در جامعه نصب می‌شود.


وی همچنین در خصوص شخصیت برجسته حضرت خدیجه (س) گفت: جامعه بشریت و به‌خصوص ما مسلمانان مدیون وجود نازنین این بانوی بزرگوار (قبل و بعد ازبعثت) و  تاثیراتی که ایشان در زندگی حضرت محمد (ص) داشتند، هستیم.

 

گفتنی است، مدرسه متوسطه دوره اول حضرت خدیجه کبری (س) در زمینی به مساحت یک هزار و ۸۵۰ متر مربع و با زیربنای ۷۸۰ مترمربع شامل سه کلاس درس، نمازخانه، آزمایشگاه و کتابخانه با حدود ۲۱ میلیارد ریال اعتبار امروز در روستای کپورچال به بهره برداری رسید.

کد خبر 942289

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha