تجلیل از فعالان قرآنی هم زمان با آغاز دهه کرامت 

حجت الاسلام محمد کرمی گفت: به مناسبت میلاد کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه (س) و روز دختر از جمعی از حافظان و مربیان بیت الاحزان شهرستان قلعه گنج با اهدا جوایزی تجلیل شد.

حجت الاسلام «محمد کرمی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان جنوب، گفت: به مناسبت میلاد کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه (س) و روز دختر از جمعی از حافظان و مربیان بیت الاحزان شهرستان قلعه گنج با اهدا جوایزی تجلیل شد.

مسئول ستاد نماز جمعه قلعه گنج اظهار کرد: یکی از نشانه‏ های ایمان در مرحله نخست سپاسگزاری و شکر نعمت های خداوند است زیرا خداوند مظهر لطف و بخشش بوده و با اعطای نعمت های فراوان مخلوقات خود را به بندگی و اطاعت از خویش فرمان داده است و در مرحله دوم تشکر از افرادی است که با زحمات خود موجب خِير، شادی، انگيزه و فعاليت می شوند اين وظیفه‏ ای است که مورد سفارش خدا و اولیای دین است.

وی اضافه کرد: بنابراین تصمیم گرفتیم به منظور تشکر از اقدامات ارزنده این بانوان در زمینه فعالیت های قرآنی از آنها تجلیل کنیم و همین امر موجب تشویق و ترغیب بیشتر آنها به انجام فعالیت های قرآنی می شود.

حجت الاسلام کرمی در خصوص موسسه قرآنی فرهنگی بیت الاحزان حضرت زهرا (س)، توضیحاتی داد و عنوان کرد: این موسسه قرآنی فرهنگی با مجوز اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سال ۱۳۹۲ راه اندازی شده و در سطح روستاهای شهرستان قلعه گنج فعالیت دارد.

مدیر موسسه قرآنی فرهنگی بیت الاحزان حضرت زهرا (س) بیان کرد: موسسه قرآنی فرهنگی بیت الاحزان حضرت زهرا (س) به صورت شبانه روزی فعالیت دارد و دوره های آموزشی یکساله حفظ، روخوانی، روانخوانی و تجوید قرآن کریم ویژه خواهران ۱۸ تا ۳۵ برگزار می کند.

وی تاکید کرد: تاکنون ۳۰ حافظ کل قرآن کریم و بیش از ۳۰۰ حافظ چند جز قرآن کریم در این موسسه دوره های آموزش حفظ قرآن کریم را زیر نظر ۱۷ مربی مجرب گذرانده اند.

حجت الاسلام کرمی در خاتمه ابراز کرد: از درگاه ذات اقدس الهی برای کلیه خادمین قرآنی آرزوی سلامتی، سعادت و توفيق خدمتگزاری مخلصانه در راه اعتلای معارف قرآن کريم مسئلت دارم.

کد خبر 942317

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha