جشن دهه کرامت در ساوه برگزار شد

جشن دهه کرامت،میلاد حضرت معصومه(س)،گرامیداشت روز دختر با همکاری اداره فرهنگ و ارشاداسلامی و کانون های فرهنگی هنری مساجد با حضور تعدادی از مسئولین و اقشار مختلف مردم  در محل سالن سلمان ساوجی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، حجت الاسلام «سیدابراهیم حسینی» در مراسم  گرامیداشت دهه‌کرامت ضمن تبریک دهه کرامت ، ولادت حضرت معصومه(س) و حضرت امام رضا(ع) و گرامیداشت روز دخترعنوان داشت:حضرت معصومه(س) طهارت نفس و امتیاز خاص بسیار والا داشت و امام هشتم برادر تنی آن حضرت او را که نامش فاطمه کبری بود معصومه خواند و زیارت ایشان را برابر زیارت خود دانست.

 

امام جمعه ساوه افزود: بدین لحاظ مقامات معنوی آن بانوست که حضرت رضا(ع) در فرازی از وصیتنامه معروفی به ما آموخته در کنار مرقدش خطاب به او بگوییم: یا فاطمه اشفعی لی فی الجنه فان لک عندالله شانا" من الشّان.

 

وی اظهارداشت: آن حضرت با سعی و تلاش در امورعبادی و تحمل مشکلات زمان خویش توانست به مقام ولایت الهی برسد پس هرکسی پیوندی ولایی با دودمان عصمت و طهارت داشته باشد می کوشد که لایحه ی ولایت و طعم ولایت درهستی او پدید آید.

 

حجت الاسلام حسینی به دلیل شروع فعالیت های اوقات فراغت کانون های فرهنگی هنری مساجد گفت:کانون های فرهنگی و هنری نقش اساسی در راستای ارتقاء بصیرت و نشر ارزشهای دینی و اسلامی دارند و می بایست تلاش کنند تعامل و پیوند نسل جوان با مساجد را افزایش داده و در انجام رسالت خود که جذب کودکان و نوجوانان به مساجد است کوشش نمایند.

 

حجت الاسلام حسینی تصریح کرد: فعالیت های فرهنگی امتداد کار انبیااست منتها تلاش شود با عنصر هدایت جوانان و نوجوانان به خدا وصل شوند.

 

در این مراسم حسین محمودی فر، ضمن تبریک ولادت حضرت معصومه(س) و حضرت امام رضا(ع) و گرامیداشت روز دختر اظهار داشت: حضرت معصومه (س) هم در دوران حیات حساس خویش با بیان احادیث محکم و مستند از امام امیرالمؤمنین علی(ع) و امامان برحق دفاع کرد و هم بعد از رحلت خویش بزرگترین عامل در ولایت پذیری مردم بود و بدین گونه قم مرکز شیعیان اهل بیت(ع) شد.

 

 رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ساوه با توجه به شروع فعالیت های اوقات فراغت کانون های فرهنگی و هنری مساجد افزود: کانون های فرهنگی و هنری مساجد با پایبندی به ارزشهای اسلامی و تقویت ایجاد نشاط روحی در افراد جامعه می توانند نقش اساسی درجذب جوانان و نوجوانان به مساجد داشته باشند که دراین صورت آینده آنها تضمین می گردد.

 

 اهداء جوایز مسابقه قرآن در قرآن به تعداد 70 نفر و همچنین اهداء جوایز مسابقه خاطره نویسی و اذان که به صورت مجازی در ماه مبارک رمضان برگزار شده بود، مرشد خوانی، اجرای نمایش از دیگر برنامه های این جشن بود.

 

 جشن دهه کرامت،میلاد حضرت معصومه(س)،گرامیداشت روز دختر با همکاری اداره فرهنگ و ارشاداسلامی و کانون های فرهنگی هنری مساجد و با حضور حجت الاسلام و المسلمین سیدابراهیم حسینی امام جمعه،رئیس و اعضاء شورای اسلامی،تعدادی از مسئولین و اقشار مختلف مردم  در محل سالن سلمان ساوجی برگزار گردید.

کد خبر 942324

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha