اساتید بسیجی برتر حوزه علمیه قم در عرصه پژوهش تجلیل شدند

در مراسمی که از سوی مرکز بسیج اساتید و نخبگان حوزه علمیه قم برگزار شد، تعدادی از اساتید برتر در حوزه پژوهش و صاحبان مقالات برتر نشریه این مرکز مورد تقدیر قرار گرفتند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، همایش روز بسیج اساتید عصر امروز(چهارشنبه 4تیر) به مناسبت سالروز شهادت دکتر چمران از سوی مرکز بسیج اساتید و نخبگان حوزه علمیه قم در مصلی قدس قم برگزار شد.

 

در این مراسم ده ها نفر از اساتید برجسته و نخبه حوزه که به عضویت مرکز بسیج اساتید و نخبگان حوزه درآمده اند، حضور داشتند و در جریان آخرین مسائل روز بین الملل قرار گرفتند.

 

حجت الاسلام والمسلمین «محمدحسن نبوی» رئیس مرکز بسیج اساتید و نخبگان حوزه علمیه قم در این مراسم با تأکید بر این که منطق اسلام منطق مقاومت و ایستادگی است نه ذلت و خواری گفت: امروز همه فهمیده اند که برجام جز ذلت، هیچ نتیجه ای برای کشور نداشت.

 

در ادامه این نشست دکتر «منوچهر محمدی» کارشناس عالی مطالعات بین الملل با تأکید بر این که آمریکای امروز نه در معرض افول بلکه در معرض فروپاشی قرار دارد، تصریح کرد: شما ببینید شوروی از یک زبان ریشه دار برخوردار بود، تمدن تاریخی داشت و یک مذهب ارتودکس داشت که از درون آن روسیه درآمد ولی در آمریکا هیچ کدام از این ها وجود ندارد و چیزی به نام میهن و هم وطن اصلا معنایی ندارد.

 

کارشناس مسائل بین الملل با بیان این که قیام و شورشی علیه کل نهادهای نظام غربی شروع شده است، گفت: حتی قیامی علیه انگلیس، فرانسه، آلمان و استرالیا ادامه پیدا کرده است چون همه اینها بر اساس سلطه ملت های دیگر فعالیت کرده اند، بنابراین این وضعیت یقینا منجر به فروپاشی خواهد شد ولی می توانیم پیش بینی کنیم که نظام سرمایه داری و لیبرال دموکراسی دیگر از صحنه بیرون خواهد رفت.

 

گفتنی است، در بخشی از این نشست از تعدادی اساتید مرکز بسیج اساتید و نخبگان حوزه علمیه قم که در فراخوان مقالات سال گذشته این مرکز، رتبه برتر را کسب کرده بودند تجلیل به عمل آمد.

 

همچنین محفل پرسش و پاسخ بین حاضران در این نشست و دکتر محمدی برگزار شد، که وی در پاسخ به یکی از این سؤالات با تأکید بر این که به تعبیر سید حسن نصرالله با نابودی آمریکا، اسرائیل نیز حذف خواهد شد، عنوان کرد: خیلی دیر نیست که ملت مستضعف آمریکا و در جهان غرب همه این ها نظام های موجود را نابود کنند.

کد خبر 942391

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha