منطق اسلام منطق مقاومت و ایستادگی است نه ذلت و خواری

حجت الاسلام والمسلمین نبوی با تأکید بر این که منطق اسلام منطق مقاومت و ایستادگی است نه ذلت و خواری گفت: امروز همه فهمیده اند که برجام جز ذلت، هیچ نتیجه ای برای کشور نداشت.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، حجت الاسلام والمسلمین «محمدحسن نبوی» عصر امروز(چهارشنبه 4تیر) در نشستی که از سوی مرکز بسیج اساتید و نخبگان حوزه علمیه قم به مناسبت سالروز شهادت دکتر چمران و روز «بسیج اساتید» در مصلی قدس قم برگزار شد، با بیان این که خبرنامه نبأ ویژه اساتید آماده شده است، گفت: این خبرنامه به صورت کانال و یکی هم به صورت محدود به صورت کاغذی تولید می‌ شود، برای کسانی که از وسائل جدید امروزی استفاده نمی کنند.

 

رئیس مرکز بسیج اساتید و نخبگان  افزود: ویژه نامه ها و گاه نامه های مناسبتی در مناسبت های سیاسی منتشر می‌ شود و کانال های خبری در ایتا و سروش و بله وجود دارد که اخبار سیاسی را به اطلاع اساتید بزرگوار می‌ رساند و کانال منشورات بسیج اساتید نیز در ایتا راه اندازی شده است که اساتید هم می‌ توانند نظرات خود را ارائه کنند.

 

وی با اشاره به فراخوان مقالات در بخش پژوهش در سال 98 گفت: مقالات در جلسات مختلف بررسی شد و چند نفر نیز انتخاب شد که امروز از طرف واحد پژوهش تقدیر می‌ شوند و برای سال 99 نیز فراخوان مقالات داده شده است تا اساتید در موضوعاتی که علاقه مند هستند مقالات خود را در این بخش ارائه بدهند.

 

معاون تبلیغ حوزه های علمیه در ادامه سخنان خود خاطرنشان ساخت: مسأله دیگر آن است که امروز یک مجلس ولایی تشکیل شده که مختصات بهتری نسبت به برخی مجالس قبل دارد؛ در این شرایط باید توجه داشت که انتظار حل تمام مشکلات را نباید از این مجلس داشته باشیم چون مجلس، قوه مقننه است و در بخش هایی بر قوه مجریه نظارت دارد و این انتظار بی جا ممکن است در آینده برای ما ایجاد چالش کند.

 

حجت الاسلام والمسلمین نبوی در ادامه با اشاره به این که باید منطق مقاومت را یاد بگیریم، یادآور شد: در قضیه ونزوئلا و حمل کشتی های حامل بنزین به سمت این کشور دیدیم که مذاکره با موشک بیش از مذاکره با لبخند جواب می‌ دهد؛ مذاکره با آمریکا هیچ سودی برای کشور نداشت و یک زنگ مصیبت برای کشور بود هرچند به گذر زمان معلوم شد که افراد نگران از مذاکره، حساسیت بی منطقی نداشتند و مشخص شد که مذاکره جز ذلت برای کشور ما نداشت.

 

وی با تأکید بر این که برخی کودن های سیاسی هنوز اعتقاد به موفق بودن برجام دارند، خاطرنشان ساخت: این ها همان عقب افتاده های سیاسی هستند و دچار جهل مرکب شده اند؛ نفت کش هایی که به سمت ونزوئلا رفتند خام فروشی نکردند بلکه بنزین و برخی تجهیزات پالایشگاه ها را با خود بردند و دیگر این که ما در گذشته کشتی های ما در خلیج فارس امنیت کافی نداشتند و بعضا مورد حمله قرار می‌ گرفتند ولی امروز کشتی های ما در حیات خلوت آمریکا با پرچم ایران رفتند و دو تحریم ایران و ونزوئلا شکست و خیلی ها فهمیدند که می‌ توان جلوی آمریکا ایستاد.

 

رئیس مرکز بسیج اساتید و نخبگان حوزه علمیه قم در بخش دیگری از سخنان خود ابراز داشت: منطق اسلام ایستادگی است، منطق اسلام مقاومت است و اگر مذاکره ای هم می‌ شود باید از موضع قدرت باشد نه از موضع ضعف و وقتی با شمشیر به سمت ما حمله ور شده است نمی توان با او مذاکره کرد.

کد خبر 942363

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha