توسعه کشت گلخانه و افزایش مقاومت محصولات کشاورزی در سال «جهش تولید»

بصیری گفت: جهاد کشاورزی نی ریز در سال «جهش تولید»، توسعه کشت گلخانه ای و افزایش مقاومت گندم، پسته و انجیر دیم را با اعمال روش های علمی در نظر دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «علیرضا بصیری»، امروز (یکشنبه 1 تیر) با اشاره به نقش ارزنده کشاورزی در جوامع امروز به خبرنگاران گفت: کشاورزی محور استقلال در اکثر جوامع و اقتصاد برتر است و 25 درصد از درآمد ناخالص کشور در بخش کشاورزی است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نی ریز افزود: ۱۰ درصد محصولات کشاورزی در استان فارس تولید می شود و فارس در زمینه تولیدات دامی، رتبه چهارم کشور را دارد.

وی اضافه کرد: نی‌ ریز یکی از قطب های باغی استان است و پتانسیل‌های خوبی همچون تولید و تقویت صنایع در این شهرستان وجود دارد.

بصیری با تاکید بر توسعه کشت گلخانه ای بیان کرد: ما باید ۱۰ درصد سطح کشت را کاهش دهیم و به گلخانه‌ها منتقل کنیم و در سال «جهش تولید» باید با دانش محور کردن، توجه به نظر و توصیه کارشناسان و حضور به موقع آنها در مزارع، تولید را افزایش دهیم.

وی تصریح کرد: به عنوان مثال در سال جاری به وسیله طرح استفاده از قارچ کش ها و محلول‌پاشی توسط ریز‌مغذی‌ها برای محصول گندم، پیش‌بینی یک تن در هکتار افزایش عملکرد تولید را در واحد سطح داریم و  همچنین، افزایش مقاومت پسته و انجیر دیم و انار که  با کارهای علمی و تزریق محلول های خاص می توانیم شاهد افزایش تولید آنها باشیم.

بصیری تاکید کرد: متأسفانه از اعتبارات سال گذشته در حوزه نفت و گاز و اعتبارات استانی و متوازن، هیچ تخصیص اعتباری نداشتیم و نتوانستیم به اهداف خود برسیم.

کد خبر 941019

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha