اختصاص بسته های تشویقی به مشترکین کم مصرف برق در استان زنجان

«علیرضا علیزاده» گفت: ۵۰ درصد هزینه برق مصرفی ۱۵۰ نفر از مشترکین سبز(مشترکین کم مصرف برق) استان زنجان توسط این شرکت به مدت یکسال تقبل می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، مدیرعامل شرکت توزیع برق استان زنجان امروز در نشست خبری با خبرنگاران با یادآوری هفته صرفه جویی در مصرف از اول تا هفتم تیرماه اظهار کرد: انرژی برق عامل کلیدی در رونق اقتصادی کشور است.

 

علیرضا علیزاده با اشاره به اینکه تولید برق برای چرخش چرخ های صنعتی و تحقق شعار جهش تولید یک امر مهم است، گفت:  با وجود اینکه کشور ایران یک درصد از جمعیت جهان را در خود جای داده است ولی 2 درصد از انرژی جهان را مصرف می کند.

 

وی با یادآوری اینکه مصرف انرژی در کشور بالاست، گفت: الگوی مصرف ایران بیش از الگوی مصرف جهانی و کشورهای در حال توسعه است.

 

این مقام مسئول سرانه مصرف انرژی در کشور را سه برابر میانگین جهانی خواند و ادامه داد: شدت مصرف انرژی در ایران 13 برابر ژاپن و 1.5 برابر کشور چین است.

 

علیزاده با یادآوری اینکه در استان زنجان عمده ترین مصرف کننده بخش صنعت است، گفت: 52 درصد از کل مصرف انرژی به بخش صنعت، 19 درصد به بخش کشاورزی و 18 درصد به بخش خانگی تعلق دارد.

 

وی با اشاره به افزایش 7 درصدی مصرف انرژی سالانه در کشور گفت: در فصل تابستان که مصرف برق به اوج خود می رسد، ایجاد نیروگاه مقرون به صرفه نیست از اینرو شرکت توزیع برق استان زنجان سیاست های تشویقی را برای بحش های مختلف اجرا می کند.

 

به گفته مدیرعامل شرکت توزیع برق استان زنجان، هفت برنامه تشویقی برای بخش صنعت در قالب تفاهم نامه پیش بینی شده است همچنین برای بخش خانگی هم بسته های تشویقی برای رعایت کنندگان الگوی مصرف بهینه و 16 درصد افزایش بهای قبوض خانگی برای مشترکینی که اصول مصرف را رعایت نکنند اعمال می شود.

 

وی با یادآوری اینکه سال گذشته 50 میلیارد تومان بسته تشویقی در مشترکین صنعتی و 70 میلیارد تومان بسته تشویقی در مشترکین صنعتی که اصول مصرف را رعایت کردند، اعمال شد، گفت: علاوه بر آن 50 درصد هزینه برق مصرفی 150 نفر از مشترکین سبز استان زنجان توسط این شرکت به مدت یکسال تقبل می شود.

 

کد خبر 942493

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha