کرونا اهدای خون در خراسان جنوبی را ۶.۹ درصد کاهش داد

میری مقدم از کاهش ۶.۹ درصدی اهدای خون در سه ماهه نخست امسال خبر داد و گفت: با پیک دوباره کرونا در استان شاهد کاهش مراجعان هستیم، لذا از مردم خواستاریم برای تامین خون مورد نیاز بیماران ما را یاری کنند.

«ابراهیم میری مقدم»، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اظهار کرد: در سه ماهه نخست امسال، پنج هزار و 830 نفر برای اهدای خون به مراکز خون دهی مراجعه داشته اند که از این چهار هزار و 678 نفر (418 نفر خانم و چهار هزار و 260 آقا) موفق به اهدای خون شدند.

 

مدیرکل انتقال خون خراسان جنوبی افزود: در فصل بهار سال گذشته، 6 هزار و 915 نفر به مراکز اهدای خون مراجعه داشته اند که از این تعداد نیز پنج هزار و 25 نفر شامل 302 نفر خانم و چهار هزار و 23 نفر آقا موفق به اهدای خون شده اند.

 

میری مقدم بیان کرد: در سه ماهه نخست امسال در بخش مراجعه نسبت به مدت مشابه سال گذشته، 15 درصد و برای اهدای خون ۶.۹ درصد کاهش اهدای خون داشته ایم.

 

وی با بیان اینکه خراسان جنوبی از نظر اهدای خون بانوان رتبه اول کشور را دارد، گفت: اهدای خون توسط بانوان 38 درصد افزایش داشته و دلیل این افزیش؛ حضور بانوان بسیجی در طرح اهدای خون بوده است.

 

مدیرکل انتقال خون خراسان جنوبی تصریح کرد: در بخش آقایان 9.5 درصد کاهش اهدای خون نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشته ایم.

 

میری مقدم گفت: به خاطر شیوع ویروس کرونا در پیک دوم این بیماری، با کاهش مراجعین اهدا کننده خون در استان مراجعه شده ایم که کاهش ذخایر خونی استان را درپی خواهد داشت لذا، مردم باید یاری رسان انتقال خون در تامین خون مورد نیاز بیماران باشند.

 

وی با بیان اینکه هم اکنون بیشترین نیاز خونی استان گروه های خونی منفی است، بیان کرد: ذخایر خونی اگر به دو یا سه روز برسد به مرز بحران می رسیم ولی علی رغم کاهش اهدای خون به دلیل شیوع کرونا، ذخایر به بحران نرسیده و پاسخگوی 100 درصد مراکز بهداشتی و درمانی استان هستیم.
 

کد خبر 942578

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha