استراتژیک منطقه آزاد اروند ایجاد اشتغال است/ عملکرد مهم است نه سخنرانی

زمانی با بیان اینکه استراتژیک منطقه آزاد اروند ایجاد اشتغال است گفت: ایجاد هر یک شغل در این منطقه ما را یک قدم به توسعه پایدار نزدیک‌تر می کند و این اصلی‌ترین اقدام ما برای توسعه صنعتی و اقتصادی منطقه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از منطقه آزاد اروند، «اسماعیل زمانی» ظهر امروز (پنج  شنبه 5 تیر) در آئین افتتاح و بهره‌برداری از کارخانه تولید دستمال کاغذی در شهرک صنعتی شماره یک آبادان، ضمن تشکر و قدردانی از سرمایه‌گذار این کارخانه اظهار کرد: بسیار خرسند و خوشحالم که سرمایه‌گذار بخش خصوصی توانست این واحد تولیدی را در منطقه آزاد اروند به بهره‌برداری برساند.

 

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند واحدهای تولیدی محصولات نهایی را واحدهای اشتغال‌زا خواند و افزود: کلیه واحدهایی که تا سالروز شکست حصر آبادان افتتاح و به مرحله بهره‌برداری می‌رسند همه واحدهای تولیدی محصولات نهایی و با سرمایه‌گذاری کم اشتغالزایی بالایی دارند.

 

وی با بیان اینکه البته واحدهای بزرگ و مادر که استراتژیک نیز هستند نیاز به سرمایه در گردش بالایی داشته و امکان دارد اشتغالزایی آنها به اندازه سرمایه گردش‌شان نباشد اضافه کرد: اساس استراتژیک ما چه در حوزه صنعتی، چه گردشگری و چه حوزه‌های دیگر برای توسعه در منطقه آزاد اروند ایجاد اشتغال است.

 

زمانی با اشاره به اینکه ایجاد هر یک شغل در این منطقه ما را یک قدم به توسعه پایدار نزدیک‌تر می‌کند و این اصلی‌ترین اقدام ما برای توسعه صنعتی و اقتصادی منطقه است تصریح کرد: هر کسی که شغلی ایجاد می‌کند قدمی بزرگ برای توسعه این منطقه بر می‌دارد و در مدیریت این منطقه شریک است.

 

وی ابراز کرد: متاسفانه عده‌ای جدیدا با دریافت تریبونی هرگونه حرفی را به زبان می‌آورند، عمل کردن سخت است، لذا باید دید در عملکردها چه دستاوردهایی به‌وجود می‌آید؛ اینکه در فضای مجازی برای اشخاصی سخنرانی کرد و آنها برایتان به به و چه چه کنند که هنر نیست، باید برای کسی هورا کشید که کار، تولید و اشتغالزایی می‌کند.

 

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند با بیان اینکه اگر به اینگونه سخنان بها داده شود متاسفانه این فرهنگ گسترده‌تر خواهد شد عنوان کرد: از آغاز دولت تدبیر و امید توجه ویژه‌ای به شهرک‌های صنعتی منطقه داشته‌ایم و امکانات لازم برای رونق اقتصادی در این شهرک‌ها فراهم شده است.

 

وی اذعان داشت: متاسفانه با شرکت شهرک‌های صنعتی در خصوص مالکیت شهرک‌های صنعتی این منطقه مشکلات حقوقی داشتیم، ابتدا فکر می‌کردیم که باید مالکیت با منطقه آزاد باشد و در این زمینه هم تلاش فراوانی کردیم بعدها متوجه شدیم که خیلی هم نیاز به مالکیت نیست چراکه ما باید خدمات ارائه دهیم و شهرک‌ها را توسعه بخشیم، اگر توسعه ایجاد کنیم زودتر به نتیجه خواهیم رسید.

 

زمانی با اشاره به اینکه زیرساخت لازم در شهرک صنعتی آبادان فراهم شده تا سرمایه‌گذاران با خیالی آسوده در این شهرک سرمایه‌گذاری کنند ادامه داد: با توجه به هم مرز بودن منطقه آزاد اروند با کشورهای ثروتمند خلیج فارس امیدواریم سرمایه‌گذاران بیشتری اقدام به سرمایه‌گذاری در این منطقه کنند.

 

وی به تدوین 20 راهبرد در سال جهش تولید توسط سازمان منطقه آزاد اروند اشاره کرد و گفت: یکی از آنها حمایت از واحدهای تولیدی از کار افتاده است تا تولید و توسعه شهرک‌های صنعتی این منطقه رشد اقتصادی را در سال جاری داشته باشند.

 

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند خاطر نشان کرد: امیدواریم سایر دستگاه‌ها و ارگان‌ها که در این زمینه فعالیت می‌کنند، نهایت همکاری را برای توسعه شهرک‌های صنعتی منطقه داشته باشند.

 

وی بیان کرد: طی چند سال اخیر شرکت شهرک‌های صنعتی همکاری‌های خوبی با ما داشته و چنانچه این شرکت در جهت توسعه زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی آبادان و خرمشهر هر میزان سرمایه‌گذاری کند ما نیز به همان میزان سرمایه‌گذاری و اعتبار می‌گذاریم.

 

زمانی یاد آور شد: تا چند سال گذشته شهرک‌های صنعتی آبادان و خرمشهر وضعیت مناسبی را نداشتند اما اکنون سرمایه‌گذاری‌های زیرساختی اساسی در آنها شده است.

 

«سید علی موسوی» نیز در این مراسم اظهار کرد: این واحد تولیدی در راستای حمایت از واحدهای تولیدی با تلاش و مشارکت تولیدکنندگان و سازمان منطقه آزاد اروند بهره‌برداری شده است.

 

معاون سرمایه‌گذاری و توسعه کسب و کارهای سازمان منطقه آزاد اروند افزود: با بهره‌برداری از این واحد تولیدی برای ۱۵ نفر به‌صورت مستقیم و ۴۰ نفر به‌صورت غیرمستقیم شغل ایجاد شد.

 

وی با بیان اینکه کارخانه پرنیان طراوت اروند با استفاده از دستگاه‌های تمام ایرانی وارد مدار تولید شد تصریح کرد: مواد اولیه آن از خارج از کشور تامین می‌شود و محصول نهایی آن در بازارهای داخلی و کشورهای همسایه از جمله عراق، کویت، عمان، قطر، بحرین، امارات و دیپر کشورهای حوزه خلیج‌فارس قابل عرضه است.

 

کد خبر 942632

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha