اجرای طرح حمایت از مستاجران تا ۲  هفته دیگر

اصلانی گفت: با ارائه طرحی برای حمایت از مستاجران به هیئت وزیران، تا دو هفته آینده این طرح مصوب و اجرایی خواهد شداصلانی گفت: با ارائه طرحی برای حمایت از مستاجران به هیئت وزیران، تا دو هفته آینده این طرح مصوب و اجرایی خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، «پروانه اصلانی» عصر امروز (پنجشنبه 5 تیر) در ارتباط تلفنی با برنامه گفتگوی شبکه خبر با بیان غیرمتعارف بودن تفاوت قیمت مسکن در مناطق مختلف تهران، افزود: زمانی که در یک منطقه از تهران رشد قیمت مسکن کمتر از دیگر نقاط است سیل خرید و فروش به آن منطقه سرازیر می شود و با ازدیاد معاملات در آن منطقه متوسط قیمت تغییر پیدا می کند.

 

مدیرکل اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی گفت: کلیه اتفاقات بازار مسکن ناشی ار انتظارات تورمی متاثر از افزایش قیمت ارز و بازارهای داخلی است که آثار تخریبی آن در جامعه و بازار مسکن مشاهده می شود.

 

اصلانی با بیان اینکه قیمت های درج شده در سایت های اینترنتی قیمت های واقعی معامله شده نیست، گفت: قبلا در سامانه اطلاعات املاک ایران، اطلاعات املاک معامله شده املاک ثبت می شد. این سامانه مدتی راکد بود اما ظرف یک هفته تا ۱۰ روز آینده این سامانه مجدد راه اندازی خواهد شد و هر فردی که در تهران قصد خرید خانه دارد با مراجعه به این سایت، قیمت های واقعی معامله شده را در هر منطقه و هر کوچه مشاهده کند و بتواند تصمیم منطقی تری بگیرد.

 

او با اشاره به نوسانات قیمت در بازار اجاره و افزایش نرخ های اجاره در چند هفته اخیر گفت: این تغییرات باعث شده مردم در پرداخت و تمدید اجاره ناتوان باشند و ناچار به تغییر مکان زندگی خود باشند.

 

وی گفت: با بررسی اقدامات  35 کشور جهان در دوران کرونا به این نتیجه رسیدیم که تقریبا همه ی این کشورها در شرایط خاص کرونایی مقررات کوتاه مدت مثل ممنوعیت جابجایی را اجرا کردند. در برخی از این کشورها، نرخ های افزایش اجاره مسکن متناسب با نرخ ترم اعلام شده است. ما هم طرحی را در هیئت دولت مطرح کردیم که مراحل نهایی آن در هیئت وزیران در حال طی شدن است و انشاء الله تا دو هفته آینده مصوب و اجرایی خواهد شد.

 

مدیرکل اقتصاد مسکن وزارت راه گفت: برای کمک به اجاره نشینان در تامین ودیعه اجاره مسکن اولویت با خانواده هایی است که واقعا نیازمند این تسهیلات هستند. این تسهیلات هم در مدل های مختلف با نرخ سودهای متفاوت در نظر گرفته شده است که در اسرع وقت اطلاع رسانی خواهد شد./

کد خبر 942640

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha