حرکت قوه قضائیه در مبارزه با فساد امید بخش است 

حجت الاسلام محمد جعفری گفت: حركت امروز قوه قضائیه در مبارزه با فساد نور امید را در دل‏ هاى مردم روشن‏ تر كرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان جنوب، حجت الاسلام «محمد جعفری» ظهر امروز ۶ تیر در خطبه های نماز جمعه آسمینون، ضمن گرامیداشت هفته قوه قضائیه، گفت: حركت امروز قوه قضائیه و ریاست آن در مبارزه با فساد نور امید را در دل‏ هاى مردم روشن‏ تر كرده است.

امام جمعه موقت آسمینون افزود: چنان‏چه آیت‏ الله رئیسى در مصاحبه تلویزیونى خود در دوشنبه شب دوم تیر گفت؛ این حركت باید با شفافیت، قاطعیت و بدون پنهان‏ كارى‏ هاى مُضرّ، بدون‏ ملاحظه پست، مقام و انتساب افراد به شخصیت‏ ها و بدون اغماض، تداوم یابد تا مردم كه در تنگناى سختى‏ هاى معیشتى هستند اعتماد و امیدشان ۲ چندان شود.

وی اظهار کرد: در دیدار سال 96 مقام معظم رهبری (حفظه الله) با مقام های قضائى فرمودند؛ «بازرسى‏ ها را هر چه مى‏ توانید افزایش دهید و قوه‏ قضائیه را از درون اصلاح كنید، مردم مسائل را مى‏ بینند و متوجه مى‏ شوند و نباید این ‏گونه احساس شود كه قوه‏ قضائیه با متخلفانِ قضائى، برخورد نمى‏ كند.

حجت الاسلام جعفری بیان کرد: البته برگزارى دادگاه اكبر طبرى و دیگر مفسدان اقتصادى كه با سو استفاده از جایگاه خود به ‏ویژه‏ خوارى و فساد انگیزى روى آوردند، از عملكرد امیدبخش قوه قضائیه است.

خطیب موقت جمعه آسمینون با اشاره به برجام، خاطرنشان کرد: برجام آینه عبرتی روشن برای کلیه دستگاه‏ ها، عناصر و جریان‏ های سیاسی داخل نظام است و اکنون برجام بیش از آن که خاصیت کاربردی برای اقتصاد ایران داشته باشد، خاصیت تقویت حافظه تاریخی، درس‏ آموزی و عبرت انگیزی دارد.

وی تاکید کرد: خیمه‏ شب‏ بازی آمریکا و بازی‏ های ۲ گانه و یک بام و ۲ هوای اروپا و خوش‏ رقصی مدیر آژانس با ۳ هدف اصلی انجام می‏ شود، اهدافی که جزو راهبرد دائمی آمریکا بر علیه ایران هستن، اول این که تمدید تحریم‌ تسلیحاتی ایران حتی برای چند ماه، دوم تقویت مولفه‏ های فشار حداکثری و سوم این که زمینه سازی برای بازگشت ایران به نقطه صفر و مذاکره برای مذاکره به منظور انعقاد توافق جامع برجام‏ های مختلف، این بازی همیشگی جبهه استکبار است.

حجت الاسلام جعفری با اشاره به هفته حقوق بشر آمریکایی تصریح کرد: حقوق بشر آمریكایى نماد تمدن غرب و شكل روزآمد آن است و این حقوق بشر با تمدن اسلام تعارض و تفاوت زیاد دارد ارزش های اخلاقی به پای منافع شخصی توسط ارزش های غربی قربانی می شود.

امام جمعه موقت آسمینون ابراز کرد: در قاموس این حقوق بشر، ابعاد مختلف حقوق بشر از جمله حق حیات، حق كرامت، حق آزادى، حق امنیت، حق انتخاب، حق حاكمیت ملى، حق زن، حق كودك، حق طبعیت و محیط زیست، معناى دلخواه غربى‏ ها را پیدا كرده و سازمان‏ ها، مجامع، شوراها، معاهدات، قطعنامه‏ ها و بیانیه‏ ها طبق دستور تمدن غرب تشكیل و تنظیم مى‏ شود و بازتاب مى‏ یابد.

وی در خاتمه با بیان این مطلب که در یك فهرست‏ گذرا سرفصل‏ هاى مهمى از نقض حقوق بشر  آمریكایى را چنین مى‏ توان برشمرد، عنوان کرد: نقض حقوق شهروندى در طول ۲ قرن گذشته به انواع گوناگون، سرکوب مردم، معترضان، نقض آزادى و حقوق انسانى از مسلمانان، در نگاه تمدن غرب آمریکایی تشکیل رژیم جعلی اسرائیل و اخراج مردم فلسطین، تلاش ایران برای انرژی صلح آمیز هسته ای امنیت آمریکا را به خطر انداخته اما تشکیل گروهای سفاک همچون داعش از صلح جهانی به شمار می رود.

کد خبر 942741

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha