جهش تولید جلوی گرانی را می گیرد

آیت الله دژکام گفت: با جهش تولید می توان جلوی گرانی را گرفت و باید از تمام توان دولت برای تشویق و هدایت سرمایه ها به حوزه تولید امروز استفاده شود و حوزه و دانشگاه در زمینه مبارزه با تورم و گرانی مطالعه کند و نتایج خود را در اختیار جامعه بگذارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، آیت الله «لطف الله دژکام»، امروز (جمعه 5 تیر) در خطبه های نماز جمعه شیراز با اشاره به سخنان امیر مومنان (ع) گفت: تا فرصت در زندگی داریم برای حیات جاویدان باید کار خیر کنید و برای آخرت خود توشه بفرستید.

نماینده ولی فقیه در فارس افزود: نخستین لشکری عقل، خیر است و اولین لشکری جهل، شر است که خیر همان ذات وجودی انسان است و باید حواسموان باشد تا خوب و بد را با یکدیگر ترکیب نکنیم.

امام جمعه شیراز اضافه کرد: دومین لشکری برای عقل، ایمان است و خدا به انسان ها، عقل عطا کرده است و هر جا عقل باشد، ایمان خواهد آمد.

وی تاکید کرد: بسیاری به بهانه تعصب دینی، ضرر می کنند و از عقل استفاده لازم را نمی کنند، مومنان اهل عقل و کافران اهل جهل هستند که اگر ایمان باشد به جای ظاهر سازی، افراد از خدا می ترسیدند.

آیت الله دژکام تصریح کرد: در تمامی امور مثل شیوع کرونا، وضعیت آمریکا، حرکت ایران در 40 سال اخیر و ... باید با چشم بصیرت نگاه کنیم و از عقل و ایمان و آیات خدا بهره ببریم.

وی ادامه داد: ما باید بدانیم کار خداست که امروز ما توانسته ایم در مقابل استکبار آمریکا بایستیم، کار خدا بود که خرمشهر را آزاد کرد و دست ما را در دوران ختلف انقلاب گرفت تا موفق و سربلند باشیم.

امام جمعه شیراز با اشاره به صفات مومن گفت: مومن آن است که اگر تهدید شود، خدا را وکیل خود قرار دهد و نتیجه تلاش های خود را به خدا بسپارد.

آیت الله دژکام در خطبه دوم نماز جمعه شیراز با تاکید بر دهه ارزشمند کرات و هفته پیش رو عنوان کرد: روز بزرگداشت حضرت احمدبن موسی (ع) را پیش رو داریم که برای شیرازی ها، مردم استان فارس و جنوب کشور وظیفه است که قدر در جوار این بزرگوار بودن را بدانند و احترام ویژه به این وجود با عظمت بگذارند.

وی ادامه داد: بازاریان شیراز که در جوار حرم مطهر شاهچراغ (ع) اگر شده در این روز در مقابل محل کسب خود به احترام این بزرگوار حتی با قرار دادن شاخه گلی، ارادت خود به این همسایگی ارزشمند را نشان دهند.

امام جمعه شیراز با اشاره به حقوق بشر آریکایی به عنوان یکی از ناسبت های دیگر گفت: امروز شاهد نقض آشکار حقوق بشر و ظلم به بشر هستیم و آمریکا هواره در حالیکه سایر کشورها را به رعایت حقوق بشر دعوت می کند، خودش این حقوق را زیر پا می گذارد.

وی افزود: شهادت آیت الله «دستغیب» نیز با حمایت آمریکا از منافقین شهید شدند، شهید «سپهبد سلیمانی» را رسما آمریکا اعتراف کرد که به شهادت رسانده است.

آیت الله دژکام اضافه کرد: ظلم های آمریکا به ویتنام، تخریب محیط زیست در ویتنام و ... همگی بی احترامی آمریکا به حقوق انسانی است و امروز شعار «نمی توانم نفس بکشم» را از زبان خود مردم آمریکا می شنویم.

وی تاکید کرد: جمهوری اسلامی در قدرت نظامی در سطح منطقه حرفی برای گفتن دارد و لازم است تا در حزه اقتادی نیز قوی شود تا تحریم ها نتواند به ما خدشه ای وارد کند.

نماینده ولی فقیه در استان ادامه داد: امیدواریم ملت ما با درک موثر خود در حوزه اقتصادی، موفق عمل کنند و دستگاه قضا نیز امروز در زمینه فساد اقتصادی، تمام توان خود را به کار گرفته است.

وی تاکید کرد: دستگاه قضا در این حوزه دستورات مقام معظم رهبری را به خوبی پیگیری کرده است و مردم ما در راستای مبارزه با فساد در تمام حوزه ها از حمایت دستگاه قضا برخوردار شده اند.

امام جمعه شیراز با تاکید بر مهار گرانی گفت: دستگاه قضا برای مبارزه با تورم و گرانی تلاش می کند و لازم است تا نمایندگان منتخب مردم نیز در مجلس شورای اسلامی در این حوزه تلاش جدی داشته باشند اما باید تمام فرهیختگان اجتماع در این زمینه برای ریشه کنی گرانی مطالعه کنند تا همگی مردم با عوامل گرانی آشنا شوند.

وی افزود: با جهش تولید می توان جلوی گرانی را گرفت و باید از تمام توان دولت برای تشویق و هدایت سرمایه ها به حوزه تولید امروز استفاده شود و حوزه و دانشگاه در زمینه مبارزه با تورم و گرانی مطالعه کند و نتایج خود را در اختیار جامعه بگذارد.

کد خبر 942753

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha