حضور خدام آستان قدس رضوی روحیه امید را  در میان خانواده‌ها زنده کرد

حجت‌الاسلام ابراهیمی‌پور با بیان اینکه حضور خدام آستان قدس رضوی در شهرها روحیه امید را در میان خانواده ها زنده کرد گفت: این اقدام عامل جریان‌سازی جهت تقویت باورها و ایجاد معرفت، اخلاق و تواضع است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از منطقه آزاد اروند، «حجت‌الاسلام علی ابراهیمی‌پور» ظهر امروز (جمعه 6 تیر) در نشست و دیدار با خدام آستان قدس رضوی که به منظور اهدای تبرکات و نذورات و همچنین پرچم مقدس حرم مطهر امام هشتم شیعیان جهان در شهرستان آبادان حضور یافتند اظهار کرد: دهه کرامت ایام نورانی و مقدسی بوده که همزمان با ولادت حضرت معصومه (س) آغاز و با ولادت امام رضا (ع) به پایان می‌رسد.

 

امام جمعه آبادان کمترین فایده و اثر حضور کاروان راهیان مقدس نور آستان قدس رضوی را پیوند دل‌ها با آستان مقدس ثامن الحجج (ع) دانست و افزود: در این مراسم نورانی که یکی از خادمان حرم رضوی مدح بسیار زیبایی را سرودند همه دل‌ها به آستان مقدس حرم امام رضا (ع) متوسل شد و قلب‌ها با این امام همام پیوند خورد.

 

وی ورود پرچم مقدس امام رضا (ع) به شهرها را عامل جریان‌سازی در ابعاد مختلف اجتماعی، اخلاقی، سیاسی، معنوی و فرهنگی خواند و اضافه کرد: در سراسر کشور که خادمان به شهرها وارد می‌شوند، وقتی لباس خادمی امام رضا (ع) بر تن این عزیزان باشد مردم با قداست به آنها نگاه می‌کنند.

 

حجت‌الاسلام ابراهیمی‌پور تصریح کرد: همه امامان ما فرزندان حضرت محمد (ص) و آل محمد (ص) هستند. لذا باید قدر آنها را بدانیم و از همه عزیزانی که در آبادان تلاش کرده و زمینه اینگونه برنامه‌ها را فراهم می‌کنند تشکر و قدردانی می کنم.

 

وی حضور خدام آستان قدس رضوی در این شهرستان و سایر شهرهای ایران و دیگر کشورهای جهان را عامل جریان‌سازی جهت تقویت باورها و ایجاد معرفت، اخلاق و تواضع برشمرد و اضافه کرد: خادمان حرم رضوی وقتی با بیمار، خانواده شهید و یا نخبه‌ای دیدار می‌کنند، آنها تا آخر عمر بر سر سفره امام رئوف خواهند بود.

 

امام جمعه آبادان ابراز کرد: هر کسی این پرچم را دید به‌دلیل آنکه فطری و ذاتی است دل‌هایشان به برکت این پرچم به امام هشتم وصل می‌شود و این نیز بسیار مهم است و ما باید قدر خادمین حرم حضرت رضا (ع) را بدانیم.

 

وی همچنین حضور خدام حرم رضوی در این شهرستان را از جهات مختلف برای مردم مهم و ارزشمند خواند و عنوان کرد: امام رضا (ع) از طرفی شاهد و ناظر تکریم ما از خدامش است و ما را مورد عنایت خود قرار می‌دهد و از طرف دیگر استقبال از خدام رضوی نشانه عشق مردم ما به ولایت است.

 

حجت‌الاسلام ابراهیمی‌پور اذعان داشت: سال‌های گذشته با حضور خدام در این شهرستان شاهد موج جمعیتی از مردم بودیم که به برکت این حضور و پرچم مقدس آستان قدس رضوی دل‌ها روانه حرم مطهر می‌شد.

 

وی حضور خدام آستان قدس رضوی را یکی از بزرگترین نعمت‌های الهی و عامل جریان‌سازی امید در خانواده‌ها دانست و بیان کرد: با توجه به شیوع بیماری کرونا که برخی از جاها فضای ناامیدی را برای بعضی از خانواده‌ها به‌وجود آورده باید از آستان قدس رضوی تقدیر کنیم که با حضور خدام رضوی روحیه امید را به خانواده‌ها می‌برند.

 

امام جمعه آبادان تاکید کرد: در بحث غسل فوت‌شدگان ناشی از کرونا در آبادان هم برادران مومن جهادی و هم خواهران گرانقدر و بزرگوارمان کمر همت بستند و کار فوق‌العاده سختی را انجام دادند و همه تلاش کردند تا با وجود مشکلات فراوان بار سنگینی از دوش خانواده‌های متوفیان کرونایی بردارند.

 

وی ادامه داد: همه این برادران و خواهران جهادی کارشان برای خدا بوده و توقعی هم نداشتند که کسی از کشور بیاید و از آنها تشکر کند، فقط عشق‌شان این بود که فرمان مولا و رهبرشان را انجام دهند اما حس می‌شود امروز حضور و زیارت خادمان حرم قدس رضوی در این شهر عزیز بزرگترین افتخار برای آن بزرگواران است.

 

حجت‌الاسلام ابراهیمی‌پور از آستان قدس رضوی خواست پس از آرام شدن اوضاع ناشی از کرونا از برادران و خواهران جهادی که در ایام کرونا نسبت به غسل فوت‌شدگان ناشی از کرونا اقدام کردند، به میهمانی امام رضا (ع) دعوت کند.

 

وی از آموزش تیم پرستاری متشکل از نیروهای جوانان آبادانی خبر داد و یاد آور شد: اکنون عده‌ای از گروه‌های جهادی اعم از دفتر نهاد امام جمعه و عتبات عالیات آبادان در حال تدارک تیمی از نیروهای جوان این شهرستان برای آموزش پرستار هستند.

 

کد خبر 942834

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha