برنامه های دهه کرامت مساجد استان زنجان مجازی برگزار می شود

حجت‌الاسلام «سعید احمدی» گفت: به دلیل ممنوعیت تجمع در مساجد، برنامه های دهه کرامت در بستر فضای مجازی اجرا می شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در زنجان اظهار کرد: از میلاد باسعادت حضرت معصومه(س) تا میلاد امام رضا(ع) با عنوان دهه کرامت نامگذاری شده است.

 

حجت الاسلام سعید احمدی با اشاره به اینکه همه ساله در دهه کرامت جشن های رضوی در مساجد و هیات مذهبی برگزار می شد، گفت: امسال به دلیل ویروس کرونا و محدودیت های موجود در برگزاری مراسم و تجمعات این برنامه ها به صورت مجازی برگزار می شود.

 

وی در ادامه به کارکردهای مساجد از صدر اسلام تاکنون اشاره کرد و با یادآوری اینکه مساجد نباید تنها محلی برای کارهای عبادی و اقامه نماز باشد، گفت: شیوع ویروس کرونا و فعالیت جهادی بچه های مساجد در دستگیری از نیازمندان بیانگر جایگاه این اماکن مقدس است.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان با تاکید براینکه مساجد نباید نسبت به مشکلات اطراف خود بی‌تفاوت باشند، تصریح کرد: در راستای احیای کارکردهای مساجد، تحولات اساسی در این حوزه در استان زنجان رخ داده است.

 

حجت الاسلام اخمدی به راه‌اندازی مراکز مشاوره در مساجد استان زنجان اشاره کرد و گفت: 16 مسجد به صورت پایلوت انتخاب و طرح تحول اجتماعی را اجرایی می‌کنند.

 

وی بر احیای کارکردهای مساجد در مناطق حاشیه شهر زنجان تاکید کرد و گفت: در شهرهای زنجان و ابهر مناطق آسیب پذیر شناسایی شده است تا نگاه ویژه‌ای به این مناطق شود.

 

به گفته مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان در طرح تحول اجتماعی، تلاش شده مسجد به کانونی برای بحث‌های اشتغال، خانواده و مشاوره  و تامین نیازهای مردم تبدیل شود.

 

کد خبر 942915

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha