آزادی و عدالت در پای ایمان معنی می دهند

آیت الله عبادی با تاکید بر اینکه آزادی و عدالت در پای ایمان معنی می دهند، گفت: تربیت‌شدگان مکتب اسلام و مقاومت مانند شهید حاج قاسم سلیمانی‌ها بودند که به مردم آزادی دادند تا نفس بکشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، آیت الله «سید علیرضا عبادی» پیش از ظهر امروز (۷ تیر) در دیدار با روسای عقیدتی سیاسی نیروهای مسلح مستقر در خراسان جنوبی، اظهار کرد: تبیین حقوق بشر امریکایی و آنچه که در صحنه میدانی از آنان دیده می شود، باید برای جامعه و جوانان انجام شود.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه انسان چه عالم و چه جاهل، اعمال و رفتار و گفتارش به نحوی متاثر از نوع عقده‌اش است، گفت: ما در زندگی بشر مسائل مختلفی داریم اما همه آنها در پای کلمه فرهنگ معنا پیدا می کند.

 

وی ادامه داد: مسائل اجتماعی و اقتصادی و سیاسی براساس درصد نوع فرهنگ مال پرستی یا خداپرستی انسان ها تنظیم می شود.

 

آیت الله عبادی با تاکید بر اینکه سیاستی که تمام آن ریا و مکر است به خاطر ویرانی باورهای ایمانی است، افزود: اما اگر چنانچه سیاست ها در پای عقیده و ایمان درست تنظیم شود سیاست عین دیانت می شود و موجب رشد و بهترین ابزار برای کمال انسان ها خواهد شد.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به کار نیروی انتظامی، تصریح کرد: کار نظامی در جامعه سرنوشت‌ساز او نقش آن تابع فرهنگ جوامع است و اینجاست که به عظمت کار انبیاء و اوصیای الهی و جریان حکومت الهی آنان در هر زمانی می رسید که کار را از خودسازی شروع می کنند.

 

وی بیان کرد: همواره مخل کار ارزشمند و متعالی انبیاء و اوصیای الهی عناصری بودند و هستند که شرایط را به نحوی رقم می زنند و صحنه ها و دخالت های ایجاد می کنند تا فرصت فکردن را از بشر در پای تعلیمات اوصیای الهی بگیرند.

 

آیت الله عبادی با اشاره به اینکه تاسیس نهاد عقیدتی سیاسی در نیروهای نظامی و انتظامی نشان از دوراندیشی حضرت امام خمینی(ره) داشت، افزود: تاثیر گذاری شما عزیزان و نقش «مِدادُ الْعُلَمآءِ أَفْضَلُ مِنْ دِمآءِ الشُّهَداءِ؛ مداد علما از خون شهيدان برتر است» چه تاثیر شگرفی داشت و این یک کار اصولی است که بتواند نیروهای فاسد دوران شهربانی پهلوی را به نیروهای شایسته قدرتمند، باایمان و امین در نظام اسلامی تبدیل کند.

 

امام جمعه بیرجند ادامه داد: به صورت غیر مستقیم همه مردم ایران اسلامی از ارزش های تعهد و التزام و فداکاری تا پای جان نیروهای مسلح بهره مند می شوند و امنیت و آسایش جامعه از برکت وجود این نیروهای با ایمان و مقتدر است.

 

وی با بیان اینکه سحر و توطئه دشمنان را همین نیروهای مسلح با ایمان نظام اسلامی و اقدامات فرهنگی باطل کرد و دشمن با حسرت و با دست خالی منطقه خاورمیانه را باید ترک کند، افزود: امروز فریاد عدالت در خیابان های واشنگتن، لندن و پاریس است و باور و ایمان به هر نسبتی که راه پیدا کند آزادی به دنبال دارد و اینکه در دنیا از شرق تا غرب و از مسلمان و غیرمسلمان در اربعین حسینی به عنوان طرفداران عدالت حضور می یابند نتیجه کارهای فرهنگی است.

 

آیت الله عبادی افزود: آزادی و عدالت در پای ایمان معنی می دهند و گرنه حقوق بشر امریکایی می شود که نه تنها اجازه نفس کشیدن به سیاه پوستان را نداد بلکه به هیچ کشور و  ملتی فرصت نفس کشیدن نمی دهند و  بعد از جنگ های جهانی در ۵۲ کشور دخالت نظامی و فتنه کردند.

 

وی گفت: تربیت‌شدگان مکتب اسلام و مقاومت مانند شهید حاج قاسم سلیمانی‌ها بودند که به مردم آزادی دادند تا نفس بکشند و گرنه اگر داعشی های پرورش یافته دست آمریکا مسلط می‌شدند به هیچ کسی اجازه نفس کشیدن نمی دادند.

 

کد خبر 942930

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha