خراسان شمالی میزبان خادمان حرم رضوی می شود

مسئول مردمی و افتخاری ستاد برگزار کننده سیزدهمین دوره جشن های دهه کرامت در خراسان شمالی گفت: سفر ۶ روزه خدام آستان قدس رضوی به خراسان شمالی از صبح فردا، یکشنبه هشتم تیرماه جاری آغاز می شود.

«اصغر لنگری» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از بجنورد با اعلام برنامه های زیر سایه خورشید در این استان گفت: پنج تن از خدام حرم رضوی از یکشنبه هشتم تا جمعه 13 تیرماه جاری، همزمان با میلاد امام رضا (علیه السلام) در خراسان شمالی حضور می یابند که برنامه های طراحی شده با مجوز و ناظر دانشگاه علوم پزشکی و رعایت کامل پروتکل های بهداشتی انجام می گیرد.

 

 

مسئول مردمی و افتخاری ستاد برگزار کننده سیزدهمین دوره جشن های دهه کرامت در خراسان شمالی بیان کرد: برای طرح و تدوین برنامه های سیزدهمین دوره اجرای جشن های زیر سایه خورشید به دلیل شیوع ویروس کرونا و اعمال محدودیت ها سعی شده تا از تجمع و همایش ها پرهیز شود و تا جایی که امکان داشت از تعداد برنامه ها کاسته و به کیفیت آن پرداخته شود.

 

 

وی با تشریح برنامه های طرح زیرسایه خورشید، افزود: صبح روز یکشنبه، 8 تیر ماه جاری با استقبال از خدام رضوی در شهرستان فاروج برنامه ها آغاز می شود که دیدار با  امام جمعه فاروج و منتخبین قرآنی و حافظان، دیدار با خانواده شهدا، دیدار با مدافعان سلامت، تقدیر از جهادگران سلامت از اهم برنامه ها حضور خدام می توان نام برد.

 

 

لنگری با بیان اینکه بجنورد، عصر روز یکشنبه میزبان عطر رضوی خواهد بود، اضافه کرد: خدام رضوی، تا عصر دوشنبه نهم تیر ماه در برنامه های تدارک دیده در این شهرستان شامل «لحظه های بی قراری»، تقدیر از گروه جهادی و نشست با جهادگران و نیز حضور در جمع کارآفرین جوان و تقدیر از وی به همت کانون فرهنگی و هنری علامه امینی (ره)، امام حسین (علیه السلام)  و کانون امام هادی (علیه السلام) حضور می یابند.

 

 

وی افزود: عصر روز دوشنبه نهم تیر و در دومین روز از حضور خدام، فعالان فرهنگی با محوریت کانون فرهنگی و هنری رأفت، شهر شوقان با استقبال امام جمعه و جشن تکلیف دختران  و تجلیل از دختران فاطمی، میزبان خادمین آستان قدس رضوی خواهد بود.

 

 

مدیر کانون فرهنگی و هنری علامه امینی (ره) مسجد قدس بجنورد، به برنامه های روز سوم حضور خدام رضوی اشاره کرد و گفت: صبح روز سوم، سه شنبه 10 تیرماه شهرستان  مانه و سملقان و عصر همین روز نیز شهرستان راز و جرگلان  میزبان خادمین رضوی است.

 

 

لنگری، با عنوان اینکه چهار شنبه، 11 تیرماه شهرستان شیروان میزبان خدام رضوی است، اعلام کرد:  بازدید از کارگاه تولید ماسک و تقدیر از جهادگران مقابله با شیوع ویروس کرونا، تقدیر از مدافعان سلامت و حضور در کارگاه های تولید مواد شوینده از اهم برنامه های زیر سایه خورشید در این روز است.

 

 

وی در تکمیل مطلب فوق همچنین گفت: کانون های فرهنگی و هنری  امام سجاد (علیه السلام) و نیز کانون شهدای شهرک ولیعصر (عجل الله تعالی فرج الشریف) با مشارکت رابطان فرهنگی و خادمیاران آستان قدس رضوی در اجرای برنامه ها مشارکت خواهند داشت.

 

 

لنگری، شهرستان های گرمه و جاجرم را میزبان پنجمین روز حضور خدام رضوی اعلام کرد و گفت: برنامه های طراحی شده در صبح و عصر پنج شنبه، 12 تیرماه در جاجرم و شهر سنخواست با حضور خدام برگزار می شود و شامگاه همان روز نیز جشن میلاد امام رضا (علیه السلام) در گرمه برگزار می شود.

 

 

مسئول مردمی و افتخاری ستاد برگزار کننده سیزدهمین دوره جشن های دهه کرامت در خراسان شمالی، حسن ختام برنامه های حضور خدام رضوی را در شهرستان اسفراین با میزبانی کانون فرهنگی و هنری محبان الزهرا(سلام الله علیها) و برگزاری برنامه جشن های مردمی و تقدیر از فعالان و خادمیاران رضوی همزمان با روز ولادت ثامن الحجج (علیه السلام) اعلام کرد.

 

 

کد خبر 942946

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha