کرامت انسانی، تضمین کننده سلامت روحی و معنوی جامعه است

حجت الاسلام زینی وندیان، با اشاره به اهمیت پرداختن به مسأله کرامت، گفت: تقویت کرامت انسانی، تضمین کننده سلامت روحی و معنوی جامعه است.

حجت الاسلام «محمود زینی وندیان»، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در خرم آباد، با گرامیداشت دهه کرامت، اظهار داشت: بحث کرامت از مسائل مهمی است که باید در جامعه امروز بیشتر مورد توجه قرار گیرد و در عرصه فرهنگی باید روی موضوع کرامت انسانی کار شود.

 

امام جمعه زاغه افزود: قرآن می فرماید ما انسان را بزرگ آفریدیم و مقام و جایگاه عظیمی بخشیدیم و این مهم نشان از اهمیت و ضرورت توجهبه مسأله کرامت انسانی است.

 

وی ادامه داد: توجه به کرامت انسانی زمینه ساز رشد معنویت و اخلاق است و حفظ کرامت انسانی در همه زمینه های مادی و معنوی نقش آفرین است.

 

حجت الاسلام زینی وندیان خاطرنشان کرد: حفظ و تقویت کرامت انسانی سبب می شود بسیاری از آسیب های اجتماعی همچون دروغ، تهمت، بی بند و باری، دزدی و دیگر آسیب های اجتماعی کاهش یابد.

 

وی عنوان داشت: کرامت انسانی سلامت روحی و معنوی جامعه را تضمین می کند و باید با الگوگیری از سیره و سنت ائمه معصومین(ع) ارزش ها در جامعه نهادینه سازیم.

 

امام جمعه زاغه بیان کرد: امروزه دشمن در پی گمراهی جوانان بوده و با هجمه های فرهنگی مختلف می خواهد بی بندوباری و فساد را رواج دهد، تقویت و حفظ کرامت انسانی در جامعه به ویژه بین نسل جوان خنثی کننده توطئه های فرهنگی دشمن در جبهه جنگ نرم است.

 

کد خبر 943023

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha