بهره برداری از ۵ تصفیه خانه محلی برای استفاده از پساب شهر تهران

حناچی گفت: برای استفاده از پساب شهر تهران بهره برداری از ۵ تصفیه خانه محلی در دستور کار قرار دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان: «پیروز حناچی» در آیین امضای تفاهم نامه بین شهرداری تهران و شرکت آب و فاضلاب استان تهران که به منظور استفاده از پساب تصفیه شده برای آبیاری فضای سبز شهری برگزار شد، گفت: در شهرداری تهران ایده ابتدایی جمع آوری فاضلاب و ایده جایگزین احداث تصفیه خانه‌های محلی بود.

شهردار تهران افزود: در حال حاضر از برنامه‌های مصوب ما این است که در ۵ منطقه تصفیه خانه محلی داشته باشیم و باید گفت توجه به موضوعات زیست محیطی در شورای شهر تهران بسیار محسوس است.

وی ادامه داد: در تهران بیش از ۱ میلیارد متر مکعب آب در سال مصرف می‌کنیم و ۲۴۰ میلیون متر مکعب از البرز وارد می‌شود که آن هم به درستی استفاده نمی‌شود.

حناچی اضافه کرد: ۱۵۰ قنات فعال در تهران داریم که با استفاده عقلانی می‌توانیم بهره وری از آن‌ها را بالا ببریم و باید گفت ما توسعه کالبدی در شهر تهران را متوقف نکردیم.

شهردار تهران ادامه داد: برنامه امروز قدم اول است برای رسیدم به برنامه‌های بلند مدت و امیدوارم به سمت بازچرخانی آب با سرعت بیشتری حرکت کنیم و اگر می‌خواهیم این منطقه قابل زیست باشد باید به این سمت حرکت کنیم.

حناچی تصریح کرد: رودخانه کن در غرب تهران است و همین که از محدوده تهران خارج می‌شویم دبی آن به اندازه یک رودخانه خروشان است.

وی تأکید کرد: همکاران من و حساسیت شورای شهر تهران نسبت به این موضوع بالاست و باید گفت آب طبیعت خود را دنبال می‌کند و اگر آب مسیر خود را گم کند این مسیر را پیدا می‌کند.

شهردار تهران افزود: مطالعات گسترده از سوی شرکت‌های وابسته به شهرداری تهران در حال انجام است، اما باید تأکید کرد که آن‌ها کار پایش را انجام نمی‌دهند.

کد خبر 943057

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha