طرح ملی « سه شنبه های تکریم» فرصت رشد فعالیت های تشکیلاتی مساجد است

حجت الاسلام دهقاندار با اشاره به اهمیت دهه کرامت و برنامه ریزی اجرای طرح ملی « سه شنبه تکریم» گفت: طرح ملی « سه شنبه های تکریم» فرصت رشد فعالیت های تشکیلاتی مساجد است.

« حجت الاسلام دهقاندار» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از البرز در خصوص اجرای طرح ملی سه شنبه های تکریم در کانون فرهنگی هنری ولایت عشق ماهدشت کرج گفت: یکی از رویکردهای کانون فرهنگی هنری ولایت عشق توجه به  کانون خانواده است.

مدیرکانون فرهنگی هنری ولایت عشق ماهدشت کرج افزود: طرح ملی سه شنبه های تکریم که در دهه کرامت طرح آن برنامه ریزی شد یک فرصت برای بهره مندی از پتانسیل نیروی انسانی اهالی محل و مسجد به منظور شناسایی و تکریم خانواده شهداء، چهره های ماندگار، نخبگان فعال در حوزه های فرهنگی، هنری، دینی و علمی در هر محله است.

به گفته این مدیر کانون فرهنگی هنری مسجد، استعدادهای توانمندی در هر محله در قالب گروه های سنی نوجوان و جوان دیده می شود که با شناسایی این میزان توانمندی می توانیم بستر رشد این استعدادها را فراهم کنیم.

امام جماعت مسجد سیدالشهداء ماهدشت کرج تصریح کرد: شناسایی این افراد نخبه در هر محله می توان فرصتی برای الگوسازی و تقویت این سرمایه های اجتماعی تلقی شود.

حجت الاسلام دهقاندار ادامه داد: از آن جا که یکی از ویژگی های کانون های فرهنگی هنری مساجد کار تشکیلاتی است، طرح ملی سه شنبه های تکریم زمینه شبکه سازی و جریان سازی فعالیت های فرهنگی هنری مساجد را ایجاد می کند.

مشاور امور روحانیون هیئت های مذهبی کشور مطرح کرد: بهره مندی از نیروهای شناسایی شده نخبه در هر محله فرصتی برای احیاء و پویایی مسجد است که در این قالب می توان از هر یک از این نیروهای نخبه در روند برنامه های تشکیلاتی کانون فرهنگی هنری مسجد در قالب آموزش و اجرای برنامه های فرهنگی و هنری استفاده کرد. 

 

کد خبر 943218

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha