تحریم آمریکا مانع ورود داروهای بیماران شیمیایی به کشور می شود/ سردشت نقطه اوج وحشی‌گری رژیم صدام علیه ایران

ظریف گفت: آمریکایی ها به واسطه تحریم ها مانع از ورود داروهای مورد نیاز بیماران شیمیایی، جانبازان و بیماران مختلف می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «محمد جواد ظریف» (شنبه 7 تیر) در کنگره ملی تجلیل قربانیان حقوق بشر آمریکایی که به صورت ویدئو کنفرانس از استان های کشور پخش شد، اظهار کرد: در فاجعه سردشت دو جلوه از انسانیت و وحشیگری را به صورت همزمان شاهد بودیم.

 

وزیر امور خارجه  ادامه داد: در فاجعه سردشت انسانیت ایثارگرانی را شاهد بودیم که با مقاومت و تعمل رنج و درد بمباران شیمیایی از دایره انسانیت خارج نشدند و مقابله به مثل نکردند و این افتخاری برای جمهوری اسلامی است و همواره در تاریخ ثبت می ماند.

 

ظریف سردشت را نماد استفاده سلاح شیمایی رژیم بعث برعلیه جمهوری اسلامی دانست و افزود: جمهوری اسلامی در دوران دفاع مقدس حتی برای بازدارندگی از سلاح شیمایی استفاده نکرد.

 

وی افزود: صدام صرفا برای اینکه بتواند به اهداف خود برسد از انواع روش های غیر انسانی استفاده کرد و سردشت شاید نقطه اوج وحشی گری رژیم صدام علیه ایران بود.

 

وزیر امور خارجه متذکر شد: از 63 رژیم عراق در جبهه های جنگ از سلاح شیمایی استفاده کرد و جمهوری اسلامی این جنایت را به شورای امنیت سازمان ملل متحدد و سازمان ملل متحد اعلام کرد ولی متاسفانه قدرتمندان سکوت کردند.

 

ظریف افزود: دبیرخانه سازمان ملل متحد چندین هیئت بازرسی به ایران در هشت سال دفاع مقدس ارسال کردند و به همه هیئت ها سازمان ملل با آزمایش شرایط محیطی ثابت شد که رژیم عراق از سلاح شیمایی استفاده کرده است ولی هیچگاه سازمان ملل متحد که مسئولیت کار را به شورای امنیت سپرده بود اقدامی نکرد.

 

وزیر امور خارجه  تاکید کرد: نخستین باری که شورای امنیت استفاده از سلاح شیمایی عراق علیه جمهوری اسلامی محکوم کرد پس از پایان هشت سال دفاع مقدس بود.

 

وزیر امور خارجه  یادآور شد: آمریکایی ها به واسطه تحریم ها مانع از ورود داروهای مورد نیاز بیماران شیمیایی، جانبازان و بیماران مختلف می شوند گرچه آمریکایی ها مدعی آن هستند که حساب تحریم ها از مردم ایران جدا است.

 

وزیر امور خارجه  تصریح کرد: جمهوری اسلامی توانسته با وجود همه تحریم ها از پس مشکلات بر بیاید و دولت آمریکا نه در استفاده از سلاح شیمایی و نه در تحریم ها مبانی حقوق بشری را نمی شناسد.

 

وزیر امور خارجه بیان داشت: سیاست آمریکا سیاستی است که جز خفت و خواری چیزی به ارمغان نیاورده است و حتی این کشور امنیت هم ندارد و در رو به روی آن ملت ایران در امنیت زندگی می کنند و به عنوان خادمان مردم وظیفه داریم از رنج مردم بکاهیم.

 

کد خبر 943240

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha