بی تفاوتی حقوق بشر به تحریم داروی ۲ هزار جانباز شیمیایی

اوحدی گفت: بیش از دو هزار جانباز شیمیایی در کشور در شرایط سختی به سر می برند و جوامع استکباری که خود را پشت حقوق بشر مخفی کرده است مانع از ورود داروهای مورد نیاز برای این بیماران می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «سعید اوحدی» عصر امروز (شنبه 7 تیر) در کنگره ملی تجلیل از قربانیان حقوق بشر آمریکایی که به صورت ویدئو کنفرانس از استان های کشور پخش شد، اظهار کرد:  آمریکا پس از جنگ جهانی اول و دوم برای غارت کشورهای دنیا در تلاش بود و از همه امکانات خود نیز در این زمینه استفاده کرد.

 

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران ادامه داد: ترور سردار سپهبد قاسم سلیمانی ترور کوری نبود و کاملا هوشمندانه و توسط اتاق ترور آمریکا برنامه ریزی شده بود.

 

اوحدی  بااشاره به هشت سال دفاع مقدس گفت: مستکبران جهانی به ما جنگ را تحمیل کردند چرا که متوجه شدند که این انقلاب برای حمایت از مستضعفین عالم شکل گرفته است.

 

وی خاطرنشان کرد: هشت سال دفاع مقدس صحنه آزمایشگاه پیشرفته ترین سلاح های غربی علیه جمهوری اسلامی ایران بود و توپ و خمپاره را راهی شهرها و مردم مظلوم منطقه کردند.

 

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران بابیان اینکه انقلاب اسلامی با عزت از گردنه های سخت تاریخ عبور کرد، افزود: از سال 63 استراتژی استکبار جهانی با سرکردگی رژیم صدام در جنگ تغییر کرد و می دانستند مرد مقابله با رزمندگان ما در جبهه های جنگ نیستند و هیچ راهی جز استفاده از سلاح شیمایی نمی دیدند.

 

وی افزود: در جنگ تحمیلی یک هزار و 800 تن انواع بمب های شیمایی از سال 62 و 63 رژیم بعثی علیه جمهوری اسلامی استفاده کرد و جنایت را به نقطه ای رساندند که بزرگترین جنایت ضد بشری در طول تاریخ رقم خورد و 120 شهید و یک هزار و 500 جانباز شیمیایی و بیش از چهار هزار و 500 مصدوم شیمیایی در سردشت برجای گذاشت.

 

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه نفس های سوخته مردم سردشت داغ سنگینی بر سینه ما است، افزود: بیش از دو هزار جانباز شیمیایی در کشور در شرایط سختی به سر می برند و جوامع استکباری که خود را پشت حقوق بشر مخفی کرده است مانع از ورود داروهای مورد نیاز برای این بیماران می شود.

کد خبر 943248

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha