فرهنگ سازی در خصوص بیماری کرونا بهتر از نظارت قهری است

حبیب زاده گفت: فرهنگ سازی در خصوص رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی برای جلوگیری از شیوع بیماری کرونا و مشارکت مردم در این زمینه بهتر از نظارت قهری و دائمی است.

«شهرام حبیب زاده» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اردبیل گفت: اعلام آمارهای مبتلایان و جان باختگان نباید ملاک شیوع بیماری کرونا قرار گیرد و این بیماری متاسفانه حدود 2 سال مردم جهان را درگیر خواهد کرد.

 

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل تصریح کرد: فرهنگ سازی در خصوص رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی برای جلوگیری از شیوع بیماری کرونا و مشارکت مردم در این زمینه بهتر از نظارت قهری و دائمی است.

 

این مقام مسئول ادامه داد: تاکنون در استان اردبیل حدود 17.5 درصد مردم به این بیماری مبتلا شده اند و هنوز چرخه پیک اول شیوع این بیماری در استان تکمیل نشده است.

 

حبیب زاده اذعان داشت: رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی بسیار الزامی است و مردم باید در این زمینه همکاری بهتری با مسئولان بهداشت و درمان در زمینه پیشگیری از شیوع این بیماری داشته باشند.

 

وی افزود: مسافرت های غیرضروری یکی از بزرگترین آفت های شیوع و انتقال بیماری به سایر مناطق است و شهروندان باید در این زمینه تدابیری خاصی داشته باشند.

 

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان عنوان کرد: شهروندان هشدار در زمینه استفاده از ماسک را جدی بگیرند و عامل پیشگیری از شیوع بیماری باشند.

 

حبیب زاده یادآور شد: اقتصاد جامعه را نمی توان به کامل متوقف کرد و یا با نظارت های قهری مردم را کنترل کرد باید شهروندان با رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی برای تامین معاش خود اقدام کنند.

کد خبر 943542

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha