خطبه‌های طولانی نماز جمعه جذابیتی برای نمازگزاران ندارد

آیت الله شاهچراغی با بیان اینکه خطبه‌های طولانی جذابیتی برای نمازگزاران ندارد گفت: بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در تشریح مسائل راه گشای خطبه‌خوانی مطلوب در نمازهای جمعه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سمنان، آیت‌الله «سید محمد شاهچراغی» در دیدار با امام‌جمعه جدید دیباج ضمن بیان اینکه خطبه های نماز جمعه باید کوتاه، مفید، معنوی، روشنگر و جذاب باشد گفت: امام جمعه، هنر انتقال مطالب خود در زمان کوتاهی را داشته باشد.

 

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان مردم‌داری و ولایت مداری را از ویژگی‌های شاخص یک امام‌جمعه برشمردوافزود: بیان مشکلات مردم و پیگیری مسائل روز باید در اولویت نخست خطیب جمعه باشد.

 

وی با تأکید براینکه باید خطیبان جمعه از این میز خطابه به بهترین نحو استفاده کنند ادامه داد: میز خطابه نماز جمعه پل ارتباطی مردم و مسئولان است و باید از هر فرصتی برای پیگیری مشکلات مردم استفاده کرد.

 

آیت الله شاهچراغی یکی از هنرهای خطیب جمعه را بیان کردن مطالب به گونه ای که عالم ترین افراد و عامی ترین آنها استفاده لازم را از خطبه ها ببرند عنوان کردوافزود: ائمه جمعه باید در خطبه ها همه اقشار، سلایق و همه خواسته ها را مدنظر قرار دهند.

 

به گفته نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان کسی که از نظر علمی، شیوه خطابه، نطق، بیان وفهماندن مطالب سنگین به مردم توانایی کافی و لازم را نداشته باشد، کیفیت خطبه ها کم رنگ خواهد شد.

 

وی با بیان اینکه بدون تردید نوع خطابه خطیب جمعه نقش مهم و موثری در جذب مردم خواهد داشت اضافه کرد: طرح مسائل موردنیاز اخلاقی، اجتماعی و سیاسی جامعه، تنوع و پر محتوا بودن خطبه ها، معاشرت و ارتباط امام جمعه بامردم در غیر از روز جمعه، جهت گیریها و موضع گیری های اجتماعی سیاسی امام جمعه و غیره در بهتر شدن نماز جمعه موثرهستند.

کد خبر 943586

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha