شفاعت قیامت نتیجه عمل به تهعدات دنیوی مقابل قرآن و اهل‌بیت(ع) است

حجت الاسلام صفاری گفت: شفاعت یعنی انسان به تهعدی که در مقابل قرآن، امام حسین(ع) و اهل‌بیت(ع) دارد عمل کند.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام والمسلمین «محمود صفاری» شامگاه یکشنبه ۸ تیرماه به مناسبت دهه کرامت در مسجد جامع غدیر به سخنرانی پرداخته و شفاعت در زیارت‌نامه حضرت معصومه(س) گفت: امام رضا(ع) فرمودند در زیارت‌نامه حضرت معصومه(س) بگویید «ای فاطمه معصومه شفیعه من در بهشت باش چراکه تو نزد خدا از آن شانی که ما را به آن فرا خوانده بهره‌ای داری». این شان همان شان ولایت است. 

وی افزود:‌ وهابی‌ها به شفاعت نگاه آلوده دارند که گویا کسی می‌خواهد برخلاف خواست خدا شفاعت کند و این کفر است. وهابی‌ها می‌گویند ما شیعیان به این اعتقاد داریم.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه وهابی‌ها همه دنبال این هستند که بگویند همه غیر خودشان کافر هستند، عنوان کرد: وقتی به آنها گفته می‌شود صهیونیست‌ها هم کافر هستند می‌گویند ابتدا باید شیعیان را نابود کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین صفاری با بیان اینکه در آیات متعدد قرآن درباره شفاعت مطلب وجود دارد، اظهار کرد: وهابی‌ها برای رد کردن شفاعت تنها به برخی از آیات اشاره می‌کنند و برخی دیگر را رها می‌کنند که اینگونه افکار عمومی را درباره شفاعت منحرف کنند.

وی با اشاره به آیاتی از قرآن کریم گفت: «در قیامت شفاعت کسی سود ندارد مگر اینکه خداوند اجازه دهد»، شفاعت شافعین به درد کافران نمی‌خورد، شفاعت قیامت برای خداست، در قیامت کسی نمی‌تواند مقابل خداوند قد علم کند، کسی که با اجازه خدا شفاعت کند در مقابل خدا نمی‌ایستند یعنی شما نمی‌توانید بین خدا و پیامبر او و اهل‌بیت(ع) فاصله قرار دهید حرف همه آنها درباره شفاعت یکی است.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: ما سخنان خدا را خوب نمی‌فهمیم خدا پیامبر(ص) را واسطه بین ما و خود قرار داده که سخنان خود را به ما برساند، هرکس به امام حسین(ع) و اهل‌بیت(ع) ملحق شود به خدا ملحق شده است، اگر در دنیا شما به امام حسین(ع)، اهل‌بیت(ع) و خدا متصل ماندید در قیامت به شفاعت آنها خواهید رسید.

حجت الاسلام والمسلمین صفاری با بیان اینکه اهل‌بیت(ع) شرف و ناموس ما هستند، ابراز کرد: شفاعت یعنی اینکه ما در دنیا به رنگ الهی دربیاییم که قیامت شفاعت را دریافت کنیم، عشق و دلدادگی به پیامبر(ص) و اهل‌بیت(ع) ما را به خدا می‌رساند.

وی با اشاره به این آیه قرآن کریم «روز قیامت آنقدر به تو می‌بخشم که راضی شوی»، بیان کرد: روز قیامت قرآن، اهل‌بیت(ع)، حضرت معصومه(ع)، علما، صلحا، شهدا، مسجد شفیع انسان می‌شوند، امام صادق(ع) فرمودند به شفاعت حضرت فاطمه معصومه(س) همه شیعیان من بهشتی می‌شوند. خداوند ۲۵ نوع شفاعت را در قرآن نام برده است انسان به هر کدام ملحق شود به همه دین ملحق شده است. شفاعت‌های متعدد برای این است که هر کس جلوه یکی را بهتر از دیگری درک می‌کند.

استاد حوزه علمیه در پایان خاطرنشان کرد: شفاعت یعنی انسان به تهعدی که در مقابل قرآن، امام حسین(ع) و اهل‌بیت(ع) دارد عمل کند.

 

 

کد خبر 943781

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha