مرگ و زندگی پس از دنیا بهترین هدیه خداوند به انسان است

حجت الاسلام والمسلمین محیطی با اشاره به گزارش هایی از مسافران برزخی که به دنیا بازگشته اند، گفت: به گفته آنها، مرگ و زندگی پس از دنیا بهترین هدیه خداوند به انسان است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، حجت الاسلام والمسلمین «علی محیطی»  در نشست نقد و بررسی  مجموعه تلويزيوني فاخر «زندگي پس از زندگی» که  امروز(پنجشنبه 12 تیر) در سالن اجتماعات مرکز بسیج اساتید و نخبگان حوزه علمیه قم برگزار شد، با اشاره به این که ساخت این گونه برنامه ها از صدها کتاب و مقاله ارزش بیشتری دارد، گفت: حقیقتا جا دارد که از دست اندر کاران این برنامه تقدیر کنیم.

 

استاد فلسفه و عرفان حوزه علمیه قم افزود: زندگی پس از زندگی برنامه ای زیبا از زبان مسافران دیار عشق و نور در این عصر کفر و جهل و غفلت بشریت است و می‌تواند آثار بزرگی داشته باشد و در حقیقت یک برنامه معرفت النفسی و شهودی در راستای شناخت خدا و حقایق عالم است.

 

وی بیان داشت: گزارش های افراد بازگشته به دنیا نشان می دهد که مرگ حق است، اصل زندگی انسان پس از مرگ محقق می‌شود، دنیا بی ارزش است و هرآنچه در آن طرف دیده می‌شود از جنس نور و لذت است و غالبا افرادی که مرگ را تجربه کرده و بازگشته اند می‌گویند: حقیقتا از رنج و غم و ناراحتی های متعدد دنیا راحت شده بودیم.

 

حجت الاسلام والمسلمین محیطی با تأکید بر این که این افراد باطن عالم و حقایق جهان را در کسری از ثانیه مشاهده کرده اند، گفت: در آن عالم وحدت حاکم است؛ وحدت لذت ها، دردها و آگاهی ها حاکم بوده و همه این ها همزمان بلکه فرازمان است و برزخ نیز عالمی زنده، نورانی و هوشمند است و افرادی که برزخ را تجربه کرده اند با همه موجودات آن عالم ارتباط و مفاهمه برقرار کرده اند.

 

وی با اشاره به دیگر شاخصه های برزخ که از تجربه های شهودی و منابع نقلی به دست می آید، گفت: همه این افراد قائل اند که اعمال انسان در برزخ تجسم عینی پیدا می‌کند، هرکاری که در دنیا بکنیم برای خودمان و علیه خودمان است و فرشتگانی همواره همراه انسان هستند.

 

این استاد حوزه علمیه قم یادآور شد: مرگ بهترین هدیه خداوند به انسان است و این دقیقا همان چیزی است که افراد پس از بازگشت به این مطلب اذعان کرده اند و مسأله رضا و تسلیم را نیز این افراد با جان خود لمس کرده اند.

کد خبر 945237

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha