برگزاری بینال استاندارد در شرایط انقباضی دشوار است

دبیر یازدهمین دوسالانه ملی سرامیک ایران با بیان اینکه در شرایط انقباضی برگزاری بینال در حد استاندارد دشوار است،گفت: برگزاری یک دوسالانه در چنین شرایط دشواری می تواند علاوه بر دستاورهای ملی، شور و نشاط برای جامعه هنری به همراه داشته باشد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، نشست خبری یازدهمین دوسالانه ملی سرامیک ایران پیش از ظهر امروز دوشنبه 9 تیرماه با حضور هادی مظفری، مدیر کل مرکز هنرهای تجسمی، هیربد همت آزاد دبیر این دوسالانه، منیژه آرمین، فرزاد فرجی  در فرهنگسرای نیاوران برگزار شد.

در ابتدای مراسم پوستر یازدهمین دوسالانه ملی سرامیک ایران اثر فرهود با حضور هادی مظفری، منیژه آرمین و هیربد همت‌آزاد بر صحنه رونمایی شد.

در ابتدای این نشست «هیربد همت آزاد» ، دبیر دوسالانه ملی سرامیک ایران گفت:  با توجه به تنگناهای اقتصادی ناشی از تحریم ها و همچنین شرایطی که شیوع ویروس کرونا در جامعه هنری ایجاد کرده است  برگزاری  بینال در حد استاندارد دشوار است. اما برگزاری یک دوسالانه در چنین شرایط دشواری می تواند علاوه بر دست آورهای ملی، شور و نشاط برای جامعه هنری را به همراه داشته باشد.

دبیر دوسالانه ملی سرامیک ایران  درباره گرفتن اسپانسر برای یازدهمین دوسالانه ملی سرامیک ایران گفت: رایزنی های مختلفی برای گرفتن اسپانسر انجام شد اما شیوع کرونا و شرایطی که ایجاد کرد که شرایط لازم برای حضور اسپانسرهارا امکان پذیر نکرد ضمن آنکه برخی از آنها انتظاراتی داشتند که ترجیح ما بر آن بود بینالی مستقل برگزار کنیم.

هیربد همت آزاد درباره داوری آثار یازدهمین دوسالانه ملی سرامیک ایران اظهار کرد:  شورایی متشکل از 6 نفر برای داوری آثار یازدهمین دوسالانه ملی سرامیک ایران  تشکیل خواهد شد و داوری در  دو مرحله انجام می شود. داوری نهایی از روی اصل اثر خواهد بود. 3 برگزیده بدون رتبه بندی انتخاب میشوند که هریک 20 میلیون تومان جایزه میگیرند.

وی تصریح کرد: داوران  مرحله اول یازدهمین دوسالانه ملی سرامیک ایران را بهزاد اژدری، مجید ضیایی، محمود محرومی، مجتبی قربانی شاه کوچکی، بیتا فیاضی و نفیسه خلیج هستند و داوران  مرحله نهایی را حمید سوری، ژاوکافمن، بهزاد اژدری و ضیایی تشکیل می دهند.

کد خبر 944022

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha