۸۲۵ رشته انشعاب غیرمجاز آب در غرب استان تهران شناسایی شد

معاون درآمد و امور مشترکان آبفای غرب استان تهران از شناسایی ۸۲۵ رشته انشعاب آب غیرمجاز از ابتدای امسال در محدوده زیرپوشش این شرکت خبر داد.

به‌گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، «سهراب فلاوند» از شناسایی ۸۲۵ رشته انشعاب آب غیرمجاز از ابتدای امسال در محدوده زیرپوشش این شرکت خبر داد و گفت: آبفای غرب استان تهران مسئولیت تامین آب شرب شهرستان‌های قدس، شهریار و ملارد را بر عهده دارد و متاسفانه با وجود اطلاع‌رسانی در خصوص لزوم مدیریت مصرف بهینه از سوی شهروندان هم‌چنان شاهد هستیم برخی افراد متخلف و سودجو مبادرت به بهره‌برداری غیرقانونی از تاسیسات توزیع آب می‌کنند.  

معاون درآمد و امور مشترکان آبفای غرب استان تهران افزود: وجود انشعاب‌های غیرمجاز موجب آسیب به شبکه توزیع، هدررفت آب و تضییع حقوق مشترکان قانونی خواهد شد و طبق قانون، جرم تلقی می‌شود.  

فلاوند در خصوص فعالیت‌های انجام‌شده از سوی عوامل اجرایی آبفا در مورد متخلفان گفت: از ابتدای امسال ۸۲۵ رشته انشعاب آب غیرمجاز شناسایی و جمع‌آوری شده است که از این تعداد ۶۰۹ رشته پس از اخذ جرایم مربوطه تبدیل به مجاز شده‌اند و برخورد با این گونه انشعاب‌ها به‌طور مستمر ادامه خواهد داشت.  

معاون درآمد و امور مشترکان آبفای غرب استان تهران تصریح کرد: به ‌منظور محاسبه دقیق میزان مصرف آب شرب مشترکان از ابتدای امسال بیش از ۱۰۳۳ دستگاه کنتور خراب تعویض شده است و این روند ادامه دارد.  

او افزود: مشترکان در خصوص تعویض کنتور خراب هیچ‌گونه مبلغی نباید پرداخت کنند و این خدمت کاملاً رایگان است.  

فلاوند خاطرنشان کرد: از ابتدای امسال در غرب استان تهران ۷۲۴ رشته انشعاب جدید آب و ۶۷ رشته انشعاب جدید فاضلاب نصب شده است./

کد خبر 944052

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha